Sjukhusdieten

Förra veckan berättade en kollega att hon hade börjat med sjukhusdieten. Jag tyckte att det lät intressant och bestämde mig att starta i lördags. Även J hakade på. Den här dieten håller på i 7 dagar, är idag på dag 3. Gårdagen var lite jobbig men jag härdade ut. J däremot fuskade ;) 
Det är nu den riktiga prövningen kommer då jag börjar jobba ikväll. Jag har bara två nätter så jag hoppas att det går. 

Så här ser dieten ut om nån av er är intresserad: 

Recept & instruktioner på diet "sjukhusdieten" (används av hjärtpatienter för att gå ner i vikt så fort som möjligt).

Ingredienser till soppan
800 g kycklingfileer (skär i bitar)
2 burkar krossade tomater (ta med chilismak då blir det lite mer sting i soppan)
3 stora purjolök
2 höns buljong/tärning
1 paket nudlar
1 stång selleri
2 burkar gröna bönor
2 gröna paprikor
0,8 kg morötter
Krydda med vitlök, salt, peppar, persilja osv om du önskar.

Den här soppan ska ätas hela veckan, ät så mycket du vill. Det är inga extra kalorier. Ju mer du äter av soppan, ju mer går du ner i vikt. Ät den till frukost, lunch och middag. Drick endast vatten, kaffe eller The utan socker.

DAG 1
Ät alla slags frukter (utom bananer). Melon är bra ( få kalorier). Ät bara soppa och frukt idag.

DAG 2
Ät bara grönsaker och soppa idag. Ät dig mätt på råa, kokta eller burkgrönsaker (ej majs, ärtor eller bönor).
 
DAG 3
Ät så mycket frukt, grönsaker och soppa du vill idag. Efter idag ska du ha gått ner 2 kg.
 
DAG 4
Idag får du äta bananer och dricka lättmjölk. Ät minst 3 bananer och drick så mycket lättmjölk du kan. Kroppen behöver proteiner och kalium. Kom ihåg att äta soppan också. Idag ska du märka ett mindre sug efter sötsaker.
 
DAG 5
Idag får du äta biff och tomater. Du kan äta mellan 200 - 560 gram biff och 4 tomater. Ät soppan minst 1 gång.
 
DAG 6
Ät så mycket biff och grönsaker du vill idag. Ät soppan också.

DAG 7
Brunt råris. Drick juice utan socker, ät grönsaker, kom ihåg att äta soppan. Du kan blanda kokta grönsaker i riset om du vill.

Efter 7 dagar ska du ha gått ner 4,5 - 7,7 kg. Gör inte dieten direkt efter om du gått ner mer än 7, 7 kg. Du måste vänta minst 2 dagar innan du gör den igen, dvs om du gått ner mer än 7,7 kg. Du kan göra den här dieten så ofta du vill, den rensar kroppen på gifter och du får en bättre hälsa Det måste gå 24 timmar efter avslutad diet innan du dricker alkohol.
 
Den här dieten påverkar folk olika, efter 3 dagar kommer du att ha mer energi innan du började, så länge du inte fuskar.




Kommentarer
Postat av: Mammatea

Spännande! Har aldrig hört talas om den dieten.

2014-02-24 @ 18:32:24
URL: http://mammatea.se
Postat av: Suss

Du kommer aldrig mer att vilja äta kycklingsoppa ;) Spännande att höra sen hur det gick!

2014-02-26 @ 14:47:30
Postat av: Anonym

Hur gick de för dig/er?

Svar: Jag gick ner 5kg, som jag höll ett tag. Sen gick jag tyvärr upp det igen. Men till hösten blir det en ny omgång. Sötsuget försvinner 😀
Sara Johansson

2014-07-22 @ 14:46:11

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback