Kalashelg

Vi har nu haft en helg som har bestått av kalas både lördag och söndag. Tur att man bara fyller 4år en gång ;) 




Startskottet för kalashelgen startade i fredags då Cornelia blev grattad på förskolan med sång och ljus. 

Innan Cornelia somnade på fredag satt hon och kände på tänderna och säger sedan: jag längtar så mycket till imorgon. Varför det frågar vi då: jo då kommer jag att ha tappat en tand för då är jag 4år... Undra var de får allt ifrån...

Hon blev "väckt" med sång och paket på morgonen. Lycklig tjej kan jag lova. 


Sedan följde resten av dagen i kalasets tecken. Paket, kramar, bus och fika avlöste varandra :) 

Den här tårtan fick C i present av mina föräldrars grannar som har ett konditori. 

På lördags kvällen säger Cornelia att hon inte har fått en kikare. Frågar då vad hon ska ha den till: men titta på månen, för där är farmor. Våran kloka underbara dotter, finns ingen som dig! 


Igår hade Cornelia kompiskalas där hon bjöd sina bästa vänner. Tre barn för förskolan och 3 andra kompisar. 
Det blev en massa gott att äta och bus. Precis som ett kalas ska vara. Cornelia somnade snabbt på kvällen och vaknade först av väckarklockan. Hon som alltid är våran väckarklocka ;) 



Kommentarer
Postat av: Mammatea

Låter som en bra dag!

Vilken fin tårta!

2014-11-11 @ 17:57:14
URL: http://mammatea.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback