Vårfix

Vi är nu i slutet av februari och jag har börjat få vårkänslor.... Känns som att de har kommit en månad tidigare än vanligt. 
Det kliar i fingrarna efter att få fixa och göra om här hemma. 
Först ut har hallen varit. Där har vi (eller J) byggt en sittbänk med förvaring. Ny hatthylla och krokar har handlas. Lite kvar att fixa där men jag är riktigt nöjd. Våran lilla hall känns större nu. 






Igår var jag på stan och köpte då en marmor bricka och en matchande skål som jag har gjort i ordning i köket. 


Vi har länge tänkt byta ut vårat köksbord. Vi har nu ett ek bord som vi är riktigt less på. Det har hängt med i 11år ungefär och har diverse märken/hål så nu ska ett nytt in. 
Var runt på olika möbelaffärer igår och kikade vad som fanns. Hittade ett som vi gillade men var lite väl dyrt så kvällen ägnades åt internet. Där hittade J några sidor med bord och på en av de hittade vi vårat nya köksbord. Några klick senare är bordet på väg till oss. 
Köpte ett som är 180*90cm, sedan följer två klaffar med så då kan det bli 280cm som längst. Funderar nu på om vi skulle köpa två stolar till så vi alltid har i en klaff och då 8 stolar vid bordet.
Måste vänta tills bordet kommer och se hur det blir. 


Det som nu behövs är nya gardiner. Vill ha ett ljusrosa tyg till nya kappor. Har ni några förslag på tyger så tar jag gärna emot de  :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback