Äggplock

Våran dag började tidigt, klockan 04:00 bar det iväg mot våran ivf klinik och vårat äggplock :-)

Vi hade tid där klockan 07:30 och var första paret ut. Vi blev tilldelade ett tre sängsrum. Där fick jag 5 mg stesolid och 1 gram panodil. Gubben fick gå in i ett annat rum och lämna spermier.
Efter ett tag blev jag lite lullig av medicinen, då var det dags för sköterskan att sätta en kanyl på mig.


Här har jag fått kanylen insatt och ligger nu med värmekudde på magen och väntar på att få plocka ut äggen.

Sedan var det dags att gå in i behandlingsrummet. Väl där fick jag börja med att väga mig och hör och häpna, jag hade gått ner 2,5 kg sen förra behandligen, känner mig riktigt stolt över mig själv :-)

Sen var det bara att sätta sig i gynstolen och få lite morfin i kanylen. Sedan satt den stressade Dr S bedövningssprutan. Efter det gjorde vi ett ultraljud för att se hur allt såg ut. Min slemhinna var tjock och fin, hade även 12 äggblåsor så det var 4 mer än förra ultraljudet.

Nu var det dags för att punktera äggblåsorna, fick ytterligare en dos morfin innan de började och de gick rätt upp i huvudet...
Hörde hur de räknade 1,2,3,4,5,6 ägg, sedan var det dags att börja på nästa sida, då började det att göra ont igen så det var bara att få en liten dos till av morfinet. Efter det kommer jag inte ihåg så mycket av punkteringen. Snurrade rätt så mycket i huvudet och jag mådde illa. Fick sitta och ta igen mig i gynstolen ett tag, sedan fick gubben följa mig på toa.

Nu fick jag gå och lägga mig i sängen igen och vila lite grann. Efter en stund fick vi fika, kände mig inte lika illamående efter det.

I den här vevan kom nästa par in i "vårat" rum och det var gubbens barndomskompis och hans tjej som fick sängen brevid våran. Så det var ju roligt att surra med dem lite grann. Som han sa, det kändes som en blind date med draperierna mellan sängarna ;-)

Jag började bli nervös för hur många ägg de hade fått ut, men så kom äntligen sköterskan in och viskade och pekade på ett papper, 10 ägg stod det där. Kändes lite onödigt att hon viskade för vi hade sagt till om att vi kände de som låg brevid oss... men men de gör väl det pga sekretessen. Kände mig besviken över att det BARA blev 10 ägg...

Gubben frågade hur hans kompisar som han kallar sina simmare för var. Sköterskan fick då gå tillbaka till labbet för att kolla, och sedan berättade hon att de aldrig hade varit så här bra tidigare. Förra gången sa de att de var toppklass, undra vad man ska kalla de för den här gången?!

Nu vet vi inte när det blir återföring, vi hoppas ju som sagt var på långtidsodling, men det får vi veta på torsdag förmiddag.
Antingen blir det på torsdag (2 dagars odling) eller så blir det på söndag (5 dagars odling) Nu håller vi tummar så att de blir blå att våra ägg och spermier har det riktigt trevligt i värmeskåpet så att alla blir befruktade så vi får återföringen på söndag :-)


Kommentarer
Postat av: kramiiis

grattis gumman! nu hålles tummarna hårt!

2009-05-26 @ 18:19:14
Postat av: Jenny

Håller tummarna för er !

Längtar ännu mer nu tills det är vår tur =)

/ Jenny

2009-05-26 @ 20:29:48
Postat av: Jenny

Åh va skönt att höra att allt gick bra. Håller tummarna att många många ägg blir befruktade.



Kram!

2009-05-26 @ 22:24:07
URL: http://barnlangtan.bloggagratis.se
Postat av: Greta

Hoppas det har gått bra och kommer att gå jätte bra när ni får tillbaka eran "pärla".

Kram.

2009-05-27 @ 09:25:34
URL: http://morgonstund.bloggsida.se
Postat av: Ninna

Håller tummarna för fina befruktade ägg att återinföras :-)



Kram Ninna

2009-05-27 @ 14:50:58
URL: http://www.villblimammanu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback