Äntligen ledig

Äntligen så har jag gjort klart min 50 timmars vecka. Nu är jag ledig till på onsdag men då jobbar jag bara en natt så det känns skönt.

Jag märker att jag har börjat att få svårt att hålla mitt humör i "skick" på nätterna. Vill inte vara sur och otrevlig och det är ju svårt för mina kollegor att veta varför jag är som jag är nu. För de märker skillnad på mig. Är inte lika positiv och pratglad på nätterna nu. Känner mig rätt så trött.

Det är bara en av mina kollegor som vi vad vi går igenom och henne litar jag till 110 % på, känner inte att jag vill berätta om hela våra liv till dem andra. Jobbar på en arbetsplats som till 95%  är kvinnor, så det skvallras en hel del och jag vill inte bli den "alla" pratar om och tycker synd om.

Min chef vet om vad vi går igenom då jag ibland måste ta ledigt från jobbet med kort varsel. Egentligen hade jag inte velat att hon skulle veta nåt heller men ibland så måste man berätta.

Nu ska jag fortsätta med lite städning här hemma, inte alls kul att göra men det är ett ont måste då man har tre djur som drar in en hel massa skräp och hårar ner ;-)

Kommentarer
Postat av: Lila

Skönt för dig att vara ledig några dagar. Själva har vi valt att inte berätta för någon ännu, vi vill försöka hålla det för oss själva ett tag till. Vår lilla hemlis.



Kramis Lila

2009-05-05 @ 11:15:23
URL: http://drommenometttillbarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback