Sprutdag 3

Nu är jag inne på sprutdag 3. Än så länge känns det inget i magen. Men jag har i och för sig bara hunnit ta två sprutor.
Igår var det jag själv som blandade sprutan och det gick hur bra som helst. När det sedan var dags att sticka in sprutan i magen så fick gubben ta över. Vet inte vad som har hänt med mig, men jag vill inte sticka mig själv. Det kan ju ha att göra med att det var längesedan sist, snart ett år sedan. Men för gubben går det ju bra...
Ska testa ikväll med att ge mig själv sprutan, det är ju lite besvärligt om han alltid måste vara hemma när det är sprutdags.

Ikväll är det jobb igen för mig. Jobbar hela helgen, men det ska säkert gå bra.
Trist bara att de har lovat fint väder hela helgen.

Idag har det varit riktigt varmt och skönt här, har passat på att sitta ute i solstolen och bara ta det lugnt. Jag har inte gjort nåt ute i trädgården idag, utan jag har bara njutit av dagen, kan vara skönt det med :-)

Igår kväll hade jag jätte ont i huvudet igen, det är väl sprayet som spökar... Var tvungen att gå och lägga mig vid 21 tiden och vaknade först vid 11 idag. Det var nog sömn som jag behövde, idag är huvudvärken tack och lov borta. Men jag kanske inte ska ropa hej än för det brukar vara på kvällen som den kommer.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej!

Hur gick det med sprutan?? Fixade du det själv? Det är ju iof oerhört bra att han vågar sticka dig, min gubbe skulle nog vara för feg..=)

Hur känns det med svettningar och dylikt du kände av under sprayen, börjar det klinga av?

Jag gå i Umeå hos Solensten & T Jakobsson.

Hoppas det går bra på jobbet, vädret finns nog kvar till nån annan dag när du är ledig!=)

Kram Sofie

2009-05-15 @ 17:44:47
URL: http://eninreresagenomivf.blogspot.com
Postat av: Lila

Oh, så modig du är som ska testa ta sprutan själv. Idag vid 19 tiden kom jag på "attans, vi har missat kvällens spruta". Maken hade precis åkt hemifrån för att börja jobba och vi brukar normalt ta dessa vid 18.30 tiden.



Så jag ringde, packade ner sprutan i väskan, letade rätt på skruttan i området och pula in henne i bilen. Sen var det bara att bege sig till makens jobb, för jag har sån nålfobi så det finns inte. Idag kunde jag iallafall titta, och trycka in "smeten" i magen, man har SÅ svårt att titta när den ska in i magen....



När ska du på första ultraljudet/blodprovet?



Kramis L

2009-05-15 @ 22:33:24
URL: http://drommenometttillbarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback