+13 dagar

Tack för alla era stöttande ord. Har helt brytit ihop inatt och imorse. Tårarna bara sprutar och jag blir irriterad på mig själv att jag inte klarar av det här bättre. Det som gjorde att jag bröt ihop var att jag ringde till förlossningen vid 05 -tiden då jag inte tyckte att jag klarade av att vara hemma längre. Då var det samma barnmorska som natten innan, lika otrevlig igen.

Mina värkar kommer med 5 minuters mellanrum, så ni kan ju tänka er så bra min sömn har varit. Hur som helst så sa barnmorskan att jag kunde komma in om jag behövde nån smärtlindrig. Ja tack säger jag bara.

Mitt blodsocker är högt nu på morgonen. i vanliga fall ligger mitt fastesocker på 4,1 men imorse låg det på 5,8 vilket är riktigt högt.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag känner så med dig. Det var en riktigt envis unge! Jag hoppas att det snart är över och att du kan få någon välbehövlig vila på sjukhuset. Håller tummarna för att bebisen vill komma ut idag!

2010-11-08 @ 08:46:59
URL: http://skalfranensamheten.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Så fruktansvärt att du ska våndas för att ringa förlossningen bara för att en otrevlig kärring kanske svarar. Det räcker liksom att du har ont och inte fått sova på hur länge som helst. Snart kastar väl skatan fram att "Kvinnor har fött barn i alla tider så sluta sjåpa dig" :(



Hoppas att du är på förlossningen nu och får ordentlig hjälp. Det är inte direkt okänt att man öppnar sig dåligt när man känner att man inte har kontroll över situationen längre.



Stor kram Sara. Tänker på dig hela tiden <3

2010-11-08 @ 08:57:40
URL: http://knyte.wordpress.com
Postat av: S07

Skit i henne. Åk in!!!

2010-11-08 @ 09:30:21
Postat av: Mamman med den tomma famnen

Hoppas du fått någon hjälp med smärtan nu och att ni snart har erat envisa pyre i era famnar. Tänker på dig.

2010-11-08 @ 09:51:00
URL: http://tomfamn.blogspot.com
Postat av: Blomster

Usch, jag lider med dig :-( Du är jättestark. Jag hade nog brutit ihop för länge sen. Vissa människor borde omplaceras till pappersarbete. Jag blir så ledsen när jag hör om folk som får ett otrevligt bemötande när man är som känsligast. Stor kram!

2010-11-08 @ 10:18:55
Postat av: Anonym

be att få byta barnmorska otrevlig personal klarar man sig utan, och säg även vad du tycker så den peronen i fråga kan ändra på sig....

2010-11-08 @ 10:47:50
Postat av: dipsy

oj vad spännande...massa lycka till kramar

2010-11-08 @ 12:10:51

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback