Blöjproblem

Oj vilket väder det var här igår kväll, det blixtrade och dundrade om vartannat. Fönstrerna skakade och jag var glad att jag inte var ensam hemma, är väl inte egentligen rädd för åskan men när det blir så där mycket så är det inte roligt...
Idag har de lovat att sommarvärmen ska komma hit, så jag hoppas att de har rätt för nu börjar jag bli less på regn och kyla. Så väderguden om du ser det här så ge oss värme och sol NU!

Här händer det inte så mycket idag, jag ska jobba sista natten ikväll så jag kommer nog mest att ta det lugnt här hemma under dagen... Blir väl i alla fall att gå ett varv med snabeldragaren, men det är ju ett nödvändigt ont som man inte kan hoppa över ;-)

Nu till nåt helt annat, blöjor. Vilka blöjor gillar ni mest? Jag tycker att Libero är bättre än Pampers och när vi skulle börja med nummer 4 så tänkte jag självklart även nu att vi skulle köra med libero. Men då jag kommer på affärn hittade jag inga "vanliga" libero comfort fit nr 4. Det enda som fanns var up and go och Action nr 4. Så på vinst eller förlust så köpte jag action och jag är så missnöjd. Tycker inte alls att de är lika bra som de gamla hederliga liberoblöjorna. 
Nu vet jag inte om det här beror på att jag har en ganska stor tjej så att det är därför jag inte gillar dem, eller om jag helt enkelt måste vänja mig. Hur som helst så kollade jag på Liberos hemsida och det verkar vara så att de vanliga hederliga blöjorna har försvunnit från deras sortiment :-(
Jag hörde att en annan mamma vars dotter är 2 år också har samma problem som mig... hon tyckte att de var bättre när blöjan var tjockare.
Så nu har jag handlat hem pampers så jag ska kolla vad jag tycker om dem, tidigare har jag upplevt att pampers luktar mer...

Så frågan är vad man ska välja, pest eller kolera?!



  

Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till Kevin

Jag gillar också Libero bäst! Men provade(efter tips Willys egna märke och dom var väldigt lika Libero, bra alltså! Fick sen höra nåt om att dom nog görs på samma fabrik så dom kanske är exakt lika, bara märket som skiljer! Testa dom vet ja! :)

2011-06-01 @ 10:26:45
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Vilda-Hilda

Vi har växlat lite mellan Libero och Pampers. Pampers luktar faktiskt mer men nu när vi kört med Liberos Action nr 4 så tycker jag att även dem luktar... däremot tycker jag att Liberos Action nr 4 är helt ok. Tänkte prova Willys egna blöjor då jag fått dem rekommenderade av flera andra som tyckt att dom är minst lika bra som libero och pampers... men jag antar att det är som du skriver... Pest eller Kolera.

2011-06-01 @ 10:40:16
URL: http://lillavildahilda.blogg.se/
Postat av: Emelie

jag har alltid föredragit Pampers men då ska det vara rätt modell brukar köpa baby dry men de har en active fit också som luktar APA, usch för att öppna ett sånt paket.

Gillar de tunnare blöjjorna nu sista tiden har jag köpt libros action och gillar dem lika mycket som pampers, tror jag dessutom är de billigare på vår coop än vad babydry är.

2011-06-01 @ 11:40:45
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: MTVD

Håller med dom andra, ta och prova Willys egna! Jag körde bara dom när min äldsta var liten. Till twinsen har vi bara kört Libero, så fort det fanns så gick vi över till up and go :)

2011-06-01 @ 12:46:04
Postat av: Linda

Vi kör Pampers och har alltid gjort, Libero har tyvärr läckt en massa och varit så hårda Vi har helt enkelt stått ut med lukten och nu känner jag inte av att dem blöjorna luktar när man öppnar ny påse. Använder Active Fit dagtid och Baby Dry nattetid.



Hört att Willys ska vara bra, har aldrig testat dem dock.

2011-06-01 @ 15:26:23
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vi har samma blöjfunderingar här hemma! Köpte Libero Action stlk 4 igår, har bara hunnit prova 1 blöja på Astrid, men de tycktes passa rätt bra på henne. De luktar dock mer än vad de "gamla" gjorde! Och precis som du skriver så har jag fått höra att den gamla modellen utgått. Pampers har ju en lotion i sina blöjor, det är nog den som luktar skulle jag tro..Blä!



Lycka till med sista jobbarnatten, snart är du med i ledighetskommittén igen ;)



Sv: Samma filtproblem här! Försöker komma på nån att köpa fina filtar till, för jag fick visst förbud själv ;)

2011-06-01 @ 15:52:44
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag kör bara libero, S J fick extrema röda utslag av Pampers så känns som att jag inte har något val. Vi är fortfarande på Baby Soft:en och är väldigt nöjda, blir nog up&go när hon växt ur dem.



Min tjej är långsmal så vet inte om det är därför vi är så nöjda, för de sitter verkligen super (har hört det från många med små bebisar). Vänner till mig samt BVC rekommenderar Ica:s eget märke, enda är nog tyvärr att testa sig fram tyvärr :/



Willys egna har jag inte hört något om, men om alla är nöjda så är det ju värt att lägga på minnet :)



Kram

2011-06-01 @ 17:48:48
URL: http://intenzimo.wordpress.com/
Postat av: www.avlangtantilldig.se

Ja dom är lika goda från frysen! :)



Vi kör libero och är nöjda :)

2011-06-01 @ 20:48:50
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Carin - mamma till Alice

Vi använder bara pampers, har gjort det sen början och vi är nöjda! Jag tycker inte dom luktar!

Har Activ Fit stl 3 just nu. Vi är helnöjda!

2011-06-01 @ 21:30:52
URL: http://thew.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Ja men nu när du säger det så blir dom ju kankse det, Dock inte så mycket så det stör, än, tycker jag!



Har även köpt Huggies då inte libero fanns och dom funkar bra tycker jag! Har du testat dom?



Önskar dig en trevlig långhelg!

2011-06-02 @ 13:54:20
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: ˙·٠•●♥ Ida & Jouline ♥●•٠·˙

Min svärfar jobbar ju där som de gör libero blöjorna, De säger att man vänjer sig vid dem.

Vad är det som inte du tycker om? Sitter de dåligt eller är det för att de är tunnare?

Kram

2011-06-02 @ 17:00:03
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback