Operation storstädning

Det kan inte ha varit magsjuka jag hade igår, för idag mår jag toppen! Okej jag är lite små trött men det hör ju till då man har jobbat natt.

Idag var det tänkt att vi skulle åka till J:s mormor och morfar, då morfarn fyller år. Men jag kände att jag inte orkade följa med dit. Varje gång vi är där eller de är här så blir det en massa surr och diskusioner. När de var här på middag sist så blev jag riktigt irriterad då morfarn började säga att vi måste skaffa syskon till Cornelia. Jo självklart vill jag göra det, men de som vet vad vi har gått igenom (vilket han gör), borde verkligen veta att det inte är så lätt. De här var inte första gången den här frågan kom upp från hans mormor och morfar :-(
Jag tror inte att de förstår hur mycket deras tjat sårar....

Så istället för att åka på kalas är jag hemma och storstädar huset, blir så rent och fint. Fönstrerna är putsade, soffdynorna, soffkuddarna och filtarna är tvättade.
Det är dammtorkat och golven är dammsugna och skurade.
Nu förtjänar jag en liten pause innan jag sätter igång med att sortera in den rena tvätten!


Kommentarer
Postat av: Carin - mamma till Alice

Åh, vad duktig du är! Kan du komma och städa här hos oss också? ;)

2011-05-23 @ 14:23:22
Postat av: Anna

Usch så tråkigt.. Jag förstår om du blir ledsen. Inte lätt att säga ifrån heller.. kram

2011-05-23 @ 14:25:28
URL: http://annasunderbara.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag vet precis vad du menar. Jag har full förståelse till de som inte vet vilken resa ni har gjort, men era släktingar som ni har valt att berätta detta för -det är dåligt.

Är inte eran tjej bara kring halvåret också? Kanske lite tidigt att börja "tjata" om syskon redan.

Jag tycker att du ska försöka säga ifrån nästa gång, försök förklara hur mycket deras ord sårar, om det är för jobbigt för dig så kanske du kan be din man.

Jag håller på dig!

2011-05-23 @ 16:16:00
Postat av: Frugan F

Ja släktingar, speciellt ingifta är inte alltid så lätta att ha att göra med. Har en svärmor som jag knappt fixar att träffa. Så tycker att du gör helt rätt att stanna hemma istället för att träffa dessa energitjuvar!

2011-05-23 @ 19:44:27
URL: http://trueflink.blogspot.com
Postat av: Marre

Förstår dig absolut.

När jag fortfarande låg på BB började svärmor & makens syster tjata om ifall vi skulle använda alla frysta embryon eller hur vi nu skulle göra. Noll förståelse. Jag tror att det har med okunskap att göra. Dom vet inte så mycket om vad det igentligen handlar om.



Kanske inte är så i det här fallet...men jag skulle kunna gissa på det eftersom dom trots allt inte är så "unga"...IVF är ju ganska "nytt" om man säger....



KRAM!!

2011-05-23 @ 23:29:40
URL: http://tilldendagen.blogspot.com/
Postat av: ˙·٠•●♥ Ida & Jouline ♥●•٠·˙

Så tråkigt när det blir så =( De skall ju vara glada för Cornelia och ha förståelse för er.

Så duktig du är. sån städning skulle behövas här också.

Kram

2011-05-24 @ 08:36:55
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback