Prommis och lunch

Min älskade dotter har börjat att vara vaken längre på kvällarna nu. Igår kväll somnade våran tjej 20:30 och idag var det kring 20. Märker att hon har blivit äldre, för nu är hon inte alls lika sur och grinig på kvällen utan kan vara vaken och glad!
Imorse vaknade fröken vid halv fem tiden för att äta lite ersättning, sen la jag henne i spjälsängen och det tog nog ungefär 30 minuter tills hon somnade om. Vi hörde hur hon låg och pratade för sig själv (eller det kanske var med hennes figurer i mobilen)
Sen var jag tyvärr tvungen att väcka båda Cornelia och J vid halv åtta då vi (jag & C) skulle till min syster och J skulle jobba.

Jag fick passa min systerdotter medans systeryster lämnade hennes son på dagis. Tyvärr sov hon hela tiden ;-)
När min syster sen kom hem och höll i Cornelia passade jag på att mysa lite med bebisen men det tyckte inte min dotter om (hon vill ha sin mamma för sig själv)
Sen klädde vi på våra barn och tog en promenad till stan, jag rörde på mitt feta aschel som min syster sa ;-) En skön promenad på ca 5 km. 

I stan mötte jag upp Hanna och söta Astrid för lite shopping och lunch. Både jag & Hanna köpte varsin byxdress till våra döttrar, fanns bara två stycken kvar som till och med var i rätt storlekar.




En uppdatering så här på kvällskvisten: Det var visst bara cirkus 3 km som vi gick, men det kändes längre än så ;-) Är du nöjd nu systeryster?!


Kommentarer
Postat av: syster

haha. kom igen nu! 5km?? knappast. men kanske närmare 3km. inte mer än så :)

2011-05-05 @ 21:45:12
Postat av: syster igen

jättefin playsuit :)

2011-05-05 @ 21:46:51
Postat av: Emelie

Åhh.. jag älskar den där dressen, har kollat på den flera gånger men den har inte funnits i Emblas storlek tyvärr bara större.

2011-05-05 @ 23:08:07
URL: http://kronsten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback