Retning

Idag hämtade både jag & J Cornelia på dagis. När vi svängde in på parkeringen så ser jag att hon sitter på en parkbänk tillsammans med två pojkar och en fröken. Hon kändes då helt plötsligt så stor där hon satt, det värmde mitt hjärta att se henne sitta och prata med sina kompisar.
 
När jag kommer närmare så hör jag vad den ena pojken säger till henne: "Cornelia har blöja på natten... haha" och då böjer Cornelia ner sitt huvud och ser ledsen ut. Fröken säger då på en gång att han ska sluta och att Cornelia är så duktig som har slutat med blöjan.
När jag såg/hörde det här så kändes det så tråkigt, tänk att redan före 3 års ålder så förekommer retningar/mobbing. Min lilla tjej blev retad för att hon fortfarande har blöja på natten. Direkt Cornelia såg mig så skulle hon upp i famnen och åka hem direkt.

Kommentarer
Postat av: Mammatea

Stackars C! Barn kan verkligen vara hemska. När Signe var typ ett och vi var i en lekpark kom det några lite störrebarn kanske fyra, fem år. När de märkte att Signe inte pratade började de reta och härma henne. Signe förstod nog inte men jag blev riktigt ledsen.

2013-08-29 @ 06:47:36
URL: http://mammatea.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback