Öronbarn

Jag & Cornelia sitter alltid och myser i soffan på morgonen och igår var inget undantag. När vi sitter där så märker jag att hon är kladdig i höger öra. Bara att ringa till hälsocentralen för att få en tid att visa upp det.
 
Där fick jag konstaterat det jag trodde, att hon hade ytterligare en öroninflammation.
Läkaren fick även titta i halsen och den var röd, svullen och irriterad så hon har en infektion.
 
Den här läkaren skrev inte ut antibiotika utan sa att det räckte att vi droppar med örondropparna. Jag tyckte att det här lät konstigt då alla andra läkare alltid har skrivit ut medicin då det har runnit från örat så jag ringde och pratade med öron/näsa/hals. Där fick jag till svar att den här läkaren äntligen hade gjort rätt, när det rinner från ett öra som har rör ska det alltid behandlas med de här örondropparna. Känns lite dåligt att de andra har satt in antibiotika varje gång... tycker att alla borde ha samma utbildning och veta vad de ska göra.
 
Förutom att örat rinner och kladdar så har även Cornelia hosta nu, men annars så mår hon bra ;-)
 
Idag jobbar J sin sista dag och sedan är det semester, ÄNTLIGEN!
Husvagnen är packad och fastkopplad på bilen. Medan han är på jobbet ska jag packa in det sista och tvätta upp sängkläderna från våra sängar så allt är rent då vi kommer hem.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Meeeen! Hoppas att hon inte lider allt för mycket av det nu när ni ska iväg och allt..så typiskt!

Sv: Bara slå en pling när ni hunnit hem! Vi ska ju iväg en sväng, men bortsett från det är semestern rätt oplanerad härligt nog :)

2013-07-05 @ 20:51:14
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Mammatea

Stackars liten, krya!

2013-07-05 @ 20:59:31
URL: http://mammatea.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback