Cornelia 3år

Det är nu redan tre år sedan Cornelia föddes och det känns som igår. De här tre åren har gått så otroligt fort, jag önskar ofta att man kunde stoppa klockan om så bara för ett tag. Vi har inte längre någon bebis utan nu har vi en stor tjej med en egen vilja av stål ;-)
 
Då Cornelia vaknade på födelsedagsmorgonen eller kanske skulle skriva natten (04:30) och jag berättar vad det är för dag så blir hon helt pirrig, -är det verkligen så mamma, fyller jag år idag ;-)
På vardagsrums bordet väntade paket, då frågade Cornelia: -är det tomten som har lämnat paketen?Inte så lätt att hålla reda på vem som ger vad...
 
 
 
Efter paketöppning och mys på morgonen var det en stolt tjej som åkte till förskolan och det första fröknarna sa var grattis :-) Där blev Cornelia uppvaktad med fin sång och sen fick hon blåsa ut tre ljus från en trätårta.
 
Här hemma fortsatte uppvaktandet med fullt hus från lunch fram till kväll. Gårdagen fortsatte också i kalasets tecken. Hon har fått många fina presenter, bla skidor, åkmadrass, vinteroverall, keyboard med pall, böcker, målarbok, kläder, pärlor, pyssel mm.

Den senaste tiden har jag pysslat på att med att göra ett skynke till fiskdammen så det premiär använde vi på kalaset, måste säga att jag blev nöjd med det.
 
 
 
Jag gjorde ett försök att göra en Hello Kitty tårta, den blev inte den vackraste och absolut inte den godaste så då var det tur att vi hade beställt en också...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mammatea

Grattis till 3åringen!

2013-11-10 @ 20:46:46
URL: http://mammatea.se
Postat av: Hanna

Såg ju skidproffset på Instagram! Hon kommer se till att ni har det gott ställt som pensionärer ;)

Sv: Du..jag tar med en burk med kolor på lördag!

Crilles farbror blev riktigt överraskad men glad över sin fest :)

2013-11-10 @ 22:37:13
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Marre

Stort grattis till "stora" damen=)))
Tiden går Så otroligt fort!!!
Kommer ihåg när vi jämförde grav symptom osv *fniss* känns som igår.
STOR KRAM!!!

2013-11-11 @ 12:51:15
URL: http://tilldendagen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback