Hemma

Första lediga helgen på länge som vi väljer att stanna hemma istället för att åka iväg med husvagnen. Måste säga att det känns lite konstigt, men ack så välbehövligt. Vi har en hel del som vi måste göra innan vintern kommer, men tyvärr har inte vädret varit med oss... Regnet har stundvis vräkt ner och då är det lite jobbigt att vara ute och pyssla.
 
Idag har min syster med sambo och deras två underbara barn varit här. Var ett tag sedan vi träffades och barnen hade så roligt. Det var full rulle ;-)
 
Jag & min syster började att prata om provrörsbefruktning och det ena ledde in på det andra. Sen frågade hon mig hur vi känner om vi kommer att göra nåt fler försök och då slog det mig att nej det kommer vi inte att göra. Jag vill inte ge mig in i ivf karusellen igen. Självklart hade det varit jättekul om vi skulle få ett syskon till Cornelia, men om det inte bli på vanlig väg så är det så.
Jag är jätteglad och tacksam att vi har Cornelia och att vi lyckades få henne. Hon betyder allt för oss! Jag vet hur dåligt jag mådde vissa perioder under ivf försöken och det vill jag inte utsätta Cornelia för. Sen kostar det riktigt mycket pengar att göra varje försök och det är pengar som jag hellre vill göra roliga saker för tillsammans med min familj.

Kommentarer
Postat av: Mammatea

Skönt att ha tagit det beslutet!

2013-09-21 @ 18:37:09
URL: http://mammatea.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback