Äntligen

Det är långt mellan inläggen här, men plötsligt dyker de upp ;) 

Gick på min 1 av 4 nätter i måndags, men då jag hämtade hem Cornelia från förskolan i måndags var hon ledsen, hostig och inget gick som hon ville. Sov middag då vi kom hem och bara det fick varningsklockorna att ringa. 

Jag jobbade min första natt och sov bara några timmar för att sedan lösa av J som hade varit hemma från jobbet. Nu vabbar jag två nätter för att sen jobba torsdag. 

Förra veckan ringde jag till "vårat" sjukhus för att kolla när Cornelias operation skulle bli och hon var inte inplanerad innan sommaren. 
Men igår fick vi en kallelse så om en vecka är det dags för operation nr 3. 
Då ska halsmandlarna hyvlas ner, polyperna ska bort igen och öronen ska kollas, ev blir det nya rör. Med andra ord blir det en helrenovering för gumman. 

Så nu har vi bestämt oss för att hon inte får åka till förskolan förrän efter operationen, vi vill inte att hon ska få några mer sjukdomar. 
Hon blir så lätt sjuk och då är vi i ett moment 22. Om hon är sjuk kan inte operationen utföras och får hon inte opereras så blir hon inte frisk. 

Det är tur att J kan styra sina arbetstider och jag bara jobbar nätter. 

Det enda som känns lite så där är att vi dagen efter operationen ska iväg med husvagnen. Vi har bokat en camping torsdag till söndag, alltså under hela midsommarhelgen. Men det är inte så mkt längre till ett sjukhus därifrån som härifrån då det ska säkert gå bra, bara att hålla tummarna att hon inte har så ont. 
  
Bjuder på en bild från i helgen då vi hade riktigt strålande väder 




Kommentarer
Postat av: Mammatea

Bra att du ringde så hon fick en snabb tid.

2014-06-11 @ 20:24:37
URL: http://mammatea.se
Postat av: Marre

vad hon är fin lilla gumman<3
Kram!

2014-06-11 @ 20:57:14
URL: http://www.tilldendagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback