Söndag

Nu har jag bara en natt kvar att jobba, jippi! Sen är jag ledig ända tills på fredag då jag jobbar helg igen... vet inte riktigt hur jag har tänkt där, men men det är bara att bita i det sura äpplet och jobba.

Jag följde ju med gubben till läkaren för några dagar sedan, då pratade vi med henne om svininfluensan. Jag frågade då om de hade tagit ett prov på gubben för att se om det var det han hade (och även jag) men då fick jag veta att de inte tar det blodprovet för det kostar 2000 kr, så det tas bara på avlidna personer. Jag undrade då hur man kunde ha så många konstaterande fall av svininfluensan, då sa hon att man berättar sina symtomer så säger sen läkaren om man har det eller inte. Vi berättade då såklart hur vi hade haft det och fick då till svar: Ni hade svininfluensan, helt klart. Så nu har vi livslångt skydd mot den influensan. Nåt positivt med det hela i alla fall.

Tyvärr känns det som att jag håller på att bli sjuk igen, har huvudvärk, håller på att bli snorig och hostan har blivit värre... hoppas verkligen att det går över. Har inte tid/lust eller ork att vara sjuk igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback