Jag kommer inte ihåg...

I dagens expressen har Jenny Strömstedt skrivit en krönika: Jag kommer inte ihåg hur det var att inte kunna få barn.
Jag tycker att det är så himla bra att media skriver om barnlöshet och att det nu är i hetluften i och med de två nya serierna som ska börja.

Att inte vi har kunnat få barn på "vanlig" väg är inget som vi ska behöva skämmas för. Så jag hoppas att den här krönikan öppnar upp för fler att berätta.

Hur som helst så skriver hon att hon inte kommer ihåg hur det var att inte kunna få barn. Jag själv tänker ofta på alla dumma kommentarer folk har kommit med, än idag tycker jag att det är jobbigt när folk pratar om att vi måste skaffa syskon och såna frågor. Jag vill självklart ha en lillasyster eller lillebror till Cornelia men jag tar inte det för givet. Är så glad och tacksam över att vi äntligen har fått vårat mirakel.
Jag tar även illa vid mig med frågor om jag är gravid nu, såna frågor vill jag gärna få slippa.

Så jag ser verkligen fram emot programstarterna och hoppas att de ska öka förståelsen för oss ofrivilligt barnlösa!


Kommentarer
Postat av: avlangtan

Jättebra att det tas upp, jag tror just att många är omedvetna och okunniga.. och därför ibland lite vad heter det, trångsynta?.. tror liksom att man kan skaffa barn hit och dit och sådär.

2011-09-20 @ 21:28:20

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback