Mer död än levande

Nu är jag inne på andra dagen med feber, den pendlar mellan 39-39,6 jag som i vanliga fall är lågtempad känner mig helt knäckt. Jag är mer död än levande nu. Inatt vaknade jag 03 och kände hur febern steg, hela sängen kändes fuktig. Jag tog en temp och den visade då 39 grader, gick upp och tog 2 panodil, efter en timme kollade jag febern igen, då var den på 39,5 grad så den stiger fast man tar febernedsättande. Det är som att ingenting biter på den här sjukdomen.

Ringde sjukvårdsrådgivningen igår för att få lite information. Förklarade våra symtomer och hur allt startade och hon sa då att vi mest troligt har fått nöff nöff sjukan. Hon sa at symtomerna är olika för olika personer. Personerna som redan har andra sjukdommar är de som drabbas mest. Vi skulle i alla fall se till att få i oss mycket dryck och bara ta det lugnt. OM det blir värre så skulle vi åka in till sjukhuset. Jag frågade om de inte tog proverna när man misstänker svininfluensan, men då sa hon att om de skulle ta prover på alla så skulle de gå åt så mycket resurser till det och då kanske de missar nån som är jätte sjuk.

Gubben är idag inne på sin 4:e dag med feber, han kräks, hostar och har huvudvärk också. Själv så har jag bara feber, hosta och lite huvudvärk.

Vi får inte i oss nån mat så det blir bara att försöka dricka en massa.

Nu är det sängen som gäller för mig igen.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men stackars er. Hoppas ni blir bättre snart!!



Många krya på er kramar!

2009-10-23 @ 12:15:58
URL: http://www.barnlangtan.se/
Postat av: Alice

Stackar stackars er! Hoppas ni snart kryar på er. Kram!

2009-10-23 @ 13:58:44
URL: http://alice-ivf.blogspot.com
Postat av: Plusresan

Tack för den hoppingivande historian på min blogg! Känns faktiskt jätteskönt att veta att det faktiskt KAN gå trots att man bara får ut tre ynka små ägg.



Men fy fan vad trist att ni fortfarande mår pyton! Hoppas hoppas att det går över snart!



kram

2009-10-23 @ 20:22:02
URL: http://plusresan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback