Provsvar

Idag har jag fått hem svar på mina prover som jag tog för några veckor sedan för våran missfallsutredning.

Jag har lite lågt blodvärde, 108 så det är väl därför jag är trött mest hela tiden.

Koagulationsproverna var normala med undantag för några faktorer som ligger på gränsen, sannolikt betydelselöst men de bör tas om... hmm vad menas med det här då?

Ämnessättningsprovet ligger inom normalvärdet men vid graviditetsönskemål vill ha ner det ännu mer. Därför bör man behandla med lite ämnesomsättningshormon.

Jag måste säga att jag inte har blivit så mycket klokare av det här, så om det är nån av er som har nån erfarenhet av såna här prover så vill jag gärna ha era åsikter. Fick tyvärr inte värderna så jag vet inte hur jag ligger till.

Den 17:e september ska jag och ta nya prover och jag ska även träffa läkaren, men det känns så långt borta.

Provet på kromosomanalysen har inte kommit än så det får vi vänta med.

Kommentarer
Postat av: Greta

Tyvär gumman så är jag inte till så stor hjälp i dessa frågor, men förhoppnings vis vet nog läkarna vad de talar om.



Hoppas ni får det trevligt i kväll.

2009-09-04 @ 19:03:19
URL: http://morgonstund.bloggsida.se
Postat av: rockygirl

Oj, nä det har jag inte någon erfarenhet av. Man brukar inte fatta nått utav de svaren man får..men bara fråga läkarna. Bättre fråga än inget veta! Kram

2009-09-06 @ 07:11:54
URL: http://www.rockygirl-rockygirl.blogspot.com
Postat av: carro

Jag kan allt om ämnesomsättningen!! Fråga fråga fråga. Du kommer få Levaxin. Troligtvis låg dos. Dom mäter TSH, t4 och t3. Man bör ligga kring 1,0 strecket i TSH. Optimalt för fertiliteten säger dom kloka. Referensvärdet på TSH är 0,2-4,0. Vid graviditet ska man inte ligga över 2,0 i TSH.

2009-09-06 @ 12:20:31

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback