Dopplanering

Nu har vi äntligen börjat ta itu med Cornelias blivande dop. Känns lite bråttom då hon ska använda min gamla dopklänning så jag är lite rädd att den ska hinna bli för liten. 
Vi har bokat kyrkan och eventuellt så kommer våran gamla granne som har flyttat till en annan stad att döpa henne. Jag hoppas verkligen att det blir så, finns nog ingen annan präst som är som hon.

Igår pratade jag med en jobbarkompis till mig, så hon ska sjunga på dopet :-)
Nu gäller det att hitta en lokal som vi kan vara i efter dopfikat, för vi kommer att bli ganska många. Satt och räknade lite löst igår och tror att det blir kring 50 personer, så att vara här hemma är helt uteslutet.

Nu sitter jag och tittar runt på olika sidor för att få insperation till dopet, har så många ideér så vi får se hur allt kommer att sluta. Vi ska ha dopet i slutet av januari så jag har lite mer än 1 månad på mig att fixa med allt.
Doptips av er mottages gärna.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad kul med dop.. Hoppas klänningen passar! kram

2010-12-18 @ 09:27:53
URL: http://annasunderbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback