Inskrivning

Idag var det äntligen dags för inskrivning på mvc. Fick träffa våran barnmorska som ska ha hand om oss under den här resan.

Hon pratade lite om olika vanor man har och kom in på tobaksvanor. J är en snusare och då säger hon att jag utsätts för passiv snusning och det kan medföra att jag föder barn för tidigt. Alltså jag vet inte riktigt om jag köper det där. Det är ju inte jag som sätter i mig skitet utan det gör han, men men hon ska väl veta bäst antar jag ;)

Vi gick igenom proverna som jag tog igår och det var inga konstigheter, mitt blodvärde låg på 120 så det hade sjunkit lite grann, men då jag har såna problem med magen ska jag minska ner och bara äta 1 järntablett om dagen.
Mitt tsh värde var lite för högt så min läkare skulle kontakta mig för en ny dos av Levaxinet.

Nästa möte på mvc blir efter rutinultraljudet som görs i vecka 18-19. Känns lite långt tills jag får träffa barnmorskan igen, men om jag undrade nåt var det bara att ringa.

Jag ska förresten ta nya TSH prover om 4-6 veckor. Barnmorskan sa att man kan få ändra Levaxin dosen många gånger under graviditeten.

Kommentarer
Postat av: Marina

Spännande med inskrivning.

Såg ultraljudsbilden=) FINT!!!!



Kram kram=)

2010-03-24 @ 20:17:03
URL: http://tilldendagen.blogspot.com/
Postat av: carolina

vad är TSH? :)



ring henne och boka in ett till om du vill =) i vecka 16-17 kan du ju lyssna på hjärtat, vissa gör det ännu tidigare till och med =) jag har träffat min några gånger, tyckte det var så lång till RUL ;)

2010-03-24 @ 21:42:50
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Anna

alltså passiv snusare...det tyckte jag lät ganska löjligt faktiskt..okej om man är passiv rökare kanske jag kan förstå det hela..men lixsom snus..det är ju inte så att massa snuspartiklar flyger omkring i luften o förpestar tillvaron....



Kul med inskrivning :)

2010-03-24 @ 21:51:47
URL: http://spattanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback