Svar på en kommentar

Jag har fått en kommentar på mitt förra inlägg av Monkan, men hon hade tyvärr ingen blogg så jag svarar här istället...

Så här skrev Monkan:
"Hej! Jag skulle bara vilja säga att det är väldigt dumt och onödigt att köpa så mycket kläder innan barnet är fött. Särskilt i st 62 som dom inte kan ha förrän dom är 2-3 månader gamla. Dessutom får man ju väldigt mycket i present i dom storlekarna. Du har all tid i världen att handla det när barnet är fött. Dessutom finns det ju alltid reastänger i alla butiker där man kan fynda. Dessutom...Gud förbjude...om det skulle gå illa...så är det ju obeskrivligt jobbigt att ha så mycket kläder till ingen nytta!"


Nu vet jag inte hur stora dina barn har varit om du har barn, men jag utgår från min syrras barn och han kunde knappt ha stl 56 alls. Nån enstaka vecka bara. Så därför känns det onödigt att köpa de allra minsta kläderna.
Om nånting skulle gå fel med vårat älskade pyre så spelar det ingen roll om vi har köpt kläder eller inte, för det skulle ändå vara jätte jobbigt. Vi kan inte bara låta bli att handla för tänk OM nåt skulle hända. Vi väntar ett barn och inte ett missfall.
Måste även skriva att jag blev lite stött och även lite irriterad av din kommentar, men självklart så får alla tycka som de vill. Kanske är mina gravidhormoner så gör att jag överreagerar.

Kommentarer
Postat av: eva

Märkliga kommentarer. Har full förståelse att du vill handla till ditt pyre. Klart att det går bra denna gången. Önskar dig lycka till av hela mitt hjärta. Köp så mycket du vill och glädjåt det. Kramisa

2010-09-02 @ 19:37:23
Postat av: Tonci

Jag håller med dig Sara, trots att jag får ofta liknande tankar som Monka skriver om, men jag trycker ofta ner dem.

Precis som du skriver kan man inte tänka på det sättet att "om något händer med barnet". Men om det händer, då är kläderna det minsta problemet tycker jag. När det gäller storleken avrådde många av mina väninnor att köpa mycket 50, 56 storlek för att - precis som du skriver - de flesta barn kan knappt hinner ha dem på sig. Just nu köper jag också mest stl 62, t.o.m 68 när jag köper något.

Kram

2010-09-02 @ 20:12:54
URL: http://vivillockshabarn.blogspot.com/
Postat av: syster

men j*vla dumskalle, säger jag rent ut! hur kan man skriva så? visst alla tycker olika och alla får ha åsikter, men ibland kan man ju välja sina ord.



so what om det är en liten plutt som först kan ha kläderna när h*n är 2-3 månader, ja men då sparar man ju kläderna. reastänger? visst är det kul att fynd, men vill man ha något fint så köper man det om man anser sig ha pengar till det :) vissa köper hamburgare, andra drinkar, några köper inredning och vissa köper barnkläder.



blä för tråkiga kommentarer.



handla på, hej å hå. men köp bara snygga kläder ;)

2010-09-02 @ 20:52:25
Postat av: Sofie

Inte alls bara dina gravidhormoner. Hur kan man ens skriva nåt sånt!

Kramar till dig!

Ps. Tycker kläderna är hur fina som helst=)

2010-09-02 @ 20:53:46
URL: http://www.eninreresagenomivf.blogspot.com
Postat av: Erica B

Man kan ju inte förutsättta att alla har massor med vänner/familj som de får kläder av? Sen är det ROLIGT att köpa kläder och om det nu mot alla odds går fel så tro mig INGET blir varken bättre eller sämre för att man har saker hemma. Försöker leva efter devisen att var glad nu för du blir inte mindre ledsen sen om något går fel bara för att jag var glad då... Lika bra att passa på att vara glad nu då man kan då!



Köp du så mycket kläder du vill och känn inget dåligt samvete över det! Går alltid att Tradera-bort det man inte vill ha eller använder sen. Sen vilken storlek man ska spelar väl ingen roll värre vore om du köpte allt i st 50 som verkligen inte alla bebisar ens har (Isak var 53cm) förr eller senare blir alla bebisar i rätt storlek för de storlekarna!

2010-09-02 @ 20:55:33
URL: http://flatcoated.bloggagratis.se
Postat av: Jenny

Jag handlade också en hel del kläder när jag var gravid. För mig var det, som jag antar att det är för dig också, en otrolig lycka att få handla till sitt eget barn! Jag firade också UL med att köpa lite kläder:o) Jag kan med min erfarenhet säga att man inte kan ha för mkt kläder till de små. Det kräks och bajsas en del så man får byta ibland flera gånger om dagen. Jag hade heller varken tid eller ork att handla när Elvin var nyfödd. Nu är jag skitnöjd för de kläder jag köpte i större storlekar då vi inte har råd att köpa så mycket nu när vi har flyttat. Så Sara, kör hårt. Fortsätt mysa och shoppa hur mycket du vill:o)))



Mängder med kramar!!!

2010-09-02 @ 21:10:54
URL: http://www.barnlangtan.se/
Postat av: Jessi

Vad fan är det för fel på folk??? HUR kan man skriva som "monkan" gjorde?? VA?? ursäkta svenskan, men ta dig i dalen!

Man ska vara glad för andras lycka!! usch för såna negativa personer!!!

2010-09-02 @ 21:19:22
Postat av: Plusresan

Jag håller med dig Sara. Klart du ska få köpa precis vad du vill, hur mycket du vill och i vilka storlekar du vill. Att det ska påverka någon annan så mycket tycker jag känns knasigt. Herre gud, passa på och njut säger jag bara!



Onödig kommentar från Monkan...

2010-09-02 @ 21:29:51
URL: http://plusresan.blogspot.com
Postat av: Mamman med den tomma famnen

Jag tycker att kommentaren var dum. Rent ut sagt idiotisk. Man får väl köpa hur mycket kläder man vill och i vilken storlek man vill. Och när man har väntat och längtat efter en graviditet i flera år så vill man handla. Så fortsätt handla du.

2010-09-02 @ 21:53:26
URL: http://tomfamn.blogspot.com
Postat av: Carolina

KÖP kläder för guds skull! Jag började köpa grejer en vecka efter plusset! Och man får visst användning, det både kräks och bajsas och dregglas... Köp exakt vad du vill, och i vilken storlet du vill. Vårt lilla underverk kommer kunna ha både 50 och 56 ganska länge :) Och 62 har jag också lite bodysar i faktiskt =)



Kram!!

2010-09-02 @ 21:57:23
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

JAg hade gjort precis som du ! Shoppat som en galning :) Efter så många års abstinens o längtan efter att köpa bebis o barnkläder kan man ju bara inte låta bli. O skulle de, hämska tanke, inte komma till använding så får det väl va så då. Det finns ju alltid Trader om man nu skulle vilja ha tillbaka lite pengar :)

2010-09-02 @ 22:30:36
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Caroline - gravid med plupp ♥

Nej de är nog inte dina gravidhormonor som gör att du reagera sådär, jag kan förstå dig. Jag själv vart irriterad och stött när jag läste kommentaren. Så skriver man liksom bara inte :S Jag kan förstå att du vill köpa en massa kläder i olika storlekar, de är väl de som hör graviditeten till. Jag håller med dig helt!

2010-09-02 @ 23:02:48
URL: http://carroomattsson.blogg.se/
Postat av: http://avlangtan.blogspot.com/



Vilken bitter kommentar!! Det är väl ditt val vad du handlar och inte, och har man längtat speciellt, så vill man njuta av att äntligen få handla små bebissaker. Det går väl inte ut över henne heller.. Fy.

Handla på du och njut! Kram och trevlig helg

2010-09-03 @ 09:50:40
Postat av: Skrippo

Ja det var superdumt sagt!

Men man får se det som så att de vet inte vad längtan är.

Att ha handlat "för mycket" kläder är en världslig sak.

Och bara underbart och mysigt om man jämför med vad vi IVFare gått igenom.



Shoppa på!



KRAM

2010-09-03 @ 12:02:48
Postat av: Torparfru

Handla på du, det är ju roligt, bra att ha liksom, skulle jag kunna tänka mig.



Ibland finns det vissa som talar innan de tänker, försök att avreagera och sen ignorera, åter gå till att vara glad och nöjd med livet.



Krammis

2010-09-03 @ 12:05:09
URL: http://torparfru.blogspot.com
Postat av: C

Men shit. läste just detta! Alla får väl göra som dom själva vill, vill man handla så ska man göra det! Är ju inte alls säkert man har tid/ork att köpa nå kläder dom två första månaderna efter pyret e fött! Och inte är det säkert man får massa presenter! Utgår från egen erfarenhet på dom två punkterna.

Skaka av dig! :)

2010-09-05 @ 07:06:33
URL: http://densomvantar
Postat av: Nevadita

sent ute ;-)

men måste också säga att Monkans kommentar var bitter och dum.

Hoppas du kan bortse från den!!!



...måste tillägga en sak också, det sista man vill som nyförlöst är ut o ränna i affärer o shoppa...! Då vill man bara vara hemma och mysa in sig o lära känna sitt mirakel :-)



Massa kramar till dig o lilla Pyret i magen ♥

2010-09-05 @ 18:40:01
Postat av: Anna - Gravid ♥

Håller med dig jag! Man kan ju inte gå med tankarna OM nånting skulle gå fel!



Handla på du, det gör jag! :-)



Härligt att ni börjar bli klara med bebisinköpen,det är vi med snart!



Ja det är ju helt upp till var och en hur man vill göra med förlossningsplanen! :-)



Kramen



2010-09-06 @ 13:22:14
URL: http://annacondas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback