Sommar, sommar, sommar....

Idag har vi haft en helt underbar dag här i norr. Solen har strålat, fåglarna har kvittrat tyvärr har vi haft lite blåsigt så det drar ner lite på betyget. Men man kan inte få allt.

Resten av veckan ska också fortsätta att vara så här värm och underbar. Om ni inte visste det redan så älskar jag sommaren. Det bästa med sommaren här i norr är våra ljusa nätter, men det finns en nackdel också och det är alla mygg...

Jag & Cornelia har spenderat hela dagen ute. Har rensat lite ogräs, gödslat och vattnet fruktträden och bärbusken. Sen har även Cornelia fått bada i sin pool på altanen, jag kan säga att hon blev helt galen då hon såg den. Våran lillatjej älskar vatten.

Just nu ligger fröken och sover middag, medans vi passar på att laga lite mat. Snart så lär hon slå upp sina blå och vara på ett strålande humör.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Det känns ju som riktig högsommar ute! :) Jag har tidigare tyckt att alla årstider varit lika bra och visst, alla har ju sin charm, men jag har blivit en sommarälskare ;) Så skönt att slippa alla tjocka kläder, kunna vara ute på ett annat sätt än under vintern, pyssla med blommorna och lyssna på fågelkvittret..Och bada! Cornelia, Astrid och jag har något gemensamt :P



Sv: Det kändes jättekonstigt igårkväll att inte ha henne bredvid sängen, men bara jag vänjer mig kommer det nog bli bäst för hela familjen :) Hon tycktes då trivas himla bra inne i sitt eget rum (peppar peppar) :)

2011-06-08 @ 10:49:42
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Anna

Fil var det första vi provade. Eftersom de ätit mjölkersättning som är baserat på mjölk så tänkte vi att det var det bästa!! :)

2011-06-08 @ 11:20:02
URL: http://annasunderbara.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vi smorde in henne med spf 50! När hon badade i solen fick hon ha UV-dräkt på sig också :) Jag kände precis som du, bättre solskydd än bränd bebis! Att ha kläder på henne som skydd funkar inte, hon rinner bort bara hon är i blöja och body, och jag tror inte varken hon eller jag mår bra av att sitta inne hela sommaren.



Någon tipsade om ekologiskt solskydd som finns att köpa på hälsokostbutiker, att det ska vara bättre för de små. På BVC sa de dock åt oss att det inte var någon fara att smörja, men att tänka på att de inte kan vara i solen hela tiden ändå för värmens skull :)



Vi kör alltså skugga, solskydd och en helsikes massa vatten! :D

2011-06-08 @ 14:01:12
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Mamman med den tomma famnen

Jag som i vanliga fall älskar sommaren och värmen tycker i mitt gravida tillstånd faktiskt att det är lite jobbigt (aldrig är man nöjd). Men hellre värme än dåligt väder.



Svar: Ja vi har funderat på namn och har nog kommit fram till vad hon ska heta också...Lutar åt ett namn som vi hade som förslag ända från början. Vilket namn avslöjar jag inte än...

2011-06-08 @ 16:51:53
URL: http://tomfamn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback