Pyssel i köket

Har en liten småkinkig tjej idag, vet inte om hon är på väg att bli förkyld. Hon är lite snorig. Så vi har tillbringat dagen inne med att göra en massa små saker.

Vi började dagen med att göra lite mer broccolipuré då den nästan är slut.
När jag gör purér så fryser jag dem i istärningslådor, de får gärna vara i silicon då det går så mycket lättare att ta ut innehållet då. Om det är nån av Cornelias favoriter jag gör så brukar jag frysa ner dem i en form med muffinsformar som vi har (också av silicon) så det blir lite större mängd.
Efter de har stelnat så tar jag bort dem från formen och sätter dem i en plastpåse tillsammans med en påsklämma där det står vad det är för nåt i påsen. Tycker att det är riktigt enkelt då man ska ta upp nån mat för då vet man exakt vad som är i påsen.



Sen satt jag igång och bakade bullar, så hela huset luktar så gott nu. Jag & min lillebror fyller år på samma dag och han ska ha sitt "kalas" imorgon och då tänkte jag överraska han med lite bullar.

Men det slutade inte här med mitt pyssel i köket, jag fortsatte sen att göra en kycklingpuré. Så nu är den stora frågan om Cornelia kommer att gilla kyckling.

Kommentarer
Postat av: Ida & Jouline

Jag klickar också ut i silicon isformar fast jag tar från burken =)

Kan du inte skriva ut recepten på Cornelias favorit maträtter, jag vill så gärna göra egen.

Kram

2011-03-22 @ 19:53:52
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: www.avlangtantilldig.se

Det var mycket husligt på en dag :-)



Jag ska med börja göra smakisar snart, vi tänkte köra igång med potatis nästa vecka. :-) Hittills har Alice bara fått gröt som hon nu äter två gånger om dagen.

2011-03-22 @ 20:05:33
URL: http://avlangtantilldig.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback