Fortsatt sjuka

Gårdagens skojakt resulterade i ett par kängor från Gulliver, som sitter mycket bättre på foten än kuoma skorna.


Så här ser skorna ut, fast Cornelias är svarta.

Nu känns det som att jag bara upprepar mig, men här fortsätter våran sjukstuga. Nu är vi alla tre sjuka, känns som att vi bara är sjuka hela tiden...

Cornelias ögoninflammation är borta, men då har hon tyvärr fått feber och är fortsatt snorig. Så idag har hon i stort sett bara sovit. Nattens sömn har inte varit bra då hon har haft ganska hög feber. Nu ligger tempen på kring 39grader men då har vi gett alvedon.
Hennes matlust är ungefär lika med noll, men vi försöker få i henne dryck i alla fall.

Jag är snorig och allmänt förkyld. J har ont i halsen och feber.

Imorgon har jag & Cornelia läkartider och då kommer hela våran familj att åka till vårdentralen så då hoppas jag att läkaren kan säga varför vi har varit sjuka i stort sett hela hösten. Jag undrar om det är nån av oss som bär på nåt som bara går runt och runt.

Imorgon är det ju tänkt att Cornelia ska få sitt 1års vaccin men jag tror inte att hon är nog frisk för att få det...


Tack för era tips om skor!

Mamic: Min syrra har varit till Finland och köpt Kuoma skor, tror att hon betalade 320 kr istället för 700 kr här hemma. Tyvärr har jag hört att de är ganska utsålt nu. Men till nästa vinter (om nu C kan ha såna då) kommer vi att åka till Torneå och shoppa loss.
Tror att vi ska åka dit och köpa en Reima "rånarluva", har du nån koll var man hittar såna där?


Kommentarer
Postat av: Mamic

Vi brukar åka till Säästö Tex (tror den heter så), den ligger bredvid Lidl, om du nu vet var den ligger. =) Efter gränsen kör du bara raka vägen, sen är det på vänster sida efter 2 el 3 Trafikljus. Det är inte alls svårt att hitta. Ett tips ang rånarluvorna så finns det ett märke som heter Lassie som är made by raima oy. vi betalade ca 90 kr för en sån luva på Tex.

2011-11-14 @ 14:10:58
Postat av: avlangtan

Superfina skor :)

Hoppas ni får vara friska snart, fy för alla sjukdomar som cirkulerar :( krya på er!

Jag la upp bilder på Alice rum nu, jag tror du frågade efter det för länge sedan :-)

2011-11-14 @ 19:38:49
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Hanna

Haha, det var nog tur att erbjudandet redan gått ut, för jag ska försöka hålla mig från att shoppa den här månaden ;) Bra tips, ska gå och klicketiklicka gilla jag med :)



Det var länge sedan vi gick på stan, det måste vi göra snart! :)

2011-11-14 @ 20:24:41
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback