Nytt år

Jag hoppas att ni hade en riktigt bra nyårsafton igår!

Här hade vi en lugn och härlig kväll. J:s pappa & mormor och morfar kom hit på mat. Så vi åt en massa gott (kanske lite för mycket) och spelade kort. Cornelia fick all uppmärksamhet som hon bara ville ha.
Hennes farfar var den som kom först och då var gumman lite trött då hon inte hade sovit nåt efter sin lunch, så han fick en massa kramar som aldrig förr. Hon somnade då och sov i kanske 20 minuter och sen var det full rulle.
Läggningen fixade gammelfarmor, medans vi andra spelade kort. Sista spelet vann jag, det är väl det som räknas ;-)

Sen åkte J in till stan och kollade läget där medans jag hamnade framför tv:n. När klockan närmade sig tolvslaget så började raketerna att lysa upp himlen och då blev Cornelia lite orolig i sängen, gnällde, vred och vände. Smällarna och raketerna höll på i ungefär en timme men det gick ändå bra för gumman.

Vid 01 åkte vi tjejer iväg för att hämta hem pappan i huset. När vi närmade oss hemmet så fick jag ringa
112. Det låg nämligen en bil i diket upp och ner, vilket den inte hade gjort då vi åkte hemifrån. Det lyste fortfarande i bilen som låg 5 meter från vägen, krachad i en lada. Tänkte då jag såg den att det där ser ganska kört ut :-(
Kvinnan som svarade på sos berättade att de redan hade fått in larmet och att ingen människa hade varit kvar i bilen så det kändes ju bra.
Misstänker att det är nån påverkad person som hade kört den... Blir lite rädd då jag tänker vilka idioter som sitter bakom rattarna, jag & Cornelia hade lika gärna kunnat möta den bilen då det måste ha hänt precis efter vi hade kört där -hemsk tanke!

Våran lilla tjej har blivit riktigt förkyld, hon har feber, hosta och är snorig. Så idag blir det en skön hemma dag.

Nu är 2012 här och jag hoppas att det blir ett riktigt bra år för er alla. Nytt år, nya möjligheter!!!


Kommentarer
Postat av: Tea

Läskigt med bilen. Tur att inga verkade komma till skada.

2012-01-01 @ 13:37:27
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Louise

Gott nytt år på er:)

Snowracern var en succé kan ja säga! Kommer Cornelia oxå gilla kan ja lova.. Å är det mycke snö så gör det ju inget om de far av.. En hjälm ska jag inhandla kom jag att tänka på idag!

Ha en fin kväll!!



Kram!

2012-01-01 @ 18:03:41
URL: http://ivfmare.blogg.se/
Postat av: Anna

Otäckt med olyckan :/



Hoppas Cornelia kryar på sig snart, lider med de små när de inte är pigga. 2012 blir super :)

2012-01-01 @ 18:05:24
URL: http://intenzimo.wordpress.com/
Postat av: avlangtan

Det låter som ni hade en riktigt trevlig och mysig kväll :)



Va läskigt med bilen, fy jag hade blivit livrädd.

2012-01-01 @ 19:52:04
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Tea

Sv:

Javisst är klänningen fin med alla färger. Den kommer helt klart bli en favorite. Halvapriset plus att vi hade presentkort så vi betalade 100kr för klänningen och ett par jeans.

2012-01-02 @ 09:50:52
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Frugan F

usch va läskigt med bilen. Där hade det kunnat varit mycket blod i värsta fall. Hur hade vi fixat det?! Funderat på det ganska ofta hur man skulle reagera om man var först på plats vid en olycka. Hoppas jag aldrig behöver få reda på det!



Låter som ni haft en väldigt mysig nyårsafton! Det är gott att få fira med sina nära och kära!

2012-01-03 @ 17:26:56
URL: http://trueflink.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback