Luciafest

Igår hade vi luciatåg på förskolan. Här i stan har kommunen rekommenderat alla förskolor att förbjuda fotografering då inte alla föräldrar vill att sina barn ska vara med på bilder, det kan även finnas barn som har skyddade identiteter eller har hotbilder över sig. Innan jag lägger upp en bild på tex facebook, instagram eller här på bloggen så frågar jag alltid personen i fråga först om det är okej att jag gör det. För det är inte alla som vill vara med i sociala medier.
Tycker att det är synd att det behöver bli så här, jag hade jättegärna haft några bilder på Cornelia med sina kompisar i luciatåget som vi tillsammans kan titta på...
 
De började att lussa på "våran" avdelning, sen gick de vidare till den andra avdelningen. Cornelia blev riktigt blyg då alla föräldrar var där och valde att istället för att stå uppe i tåget sitta i frökens knä ♥ Hon fick välja vad hon ville vara i luciatåget och valde då att vara lucia. Tyvärr hann jag aldrig fota henne som lucia då hon hade bråttom att få av sig kläderna ;-)
 
Efter luciatåget så åt vi tomtegröt och skinksmörgås tillsammans innan det var dags för föräldrarna att åka iväg på jobb och jag hem och sova.
 
Igår var Cornelia till sin farfar och faster och lussade en dag i förväg. Då fick hon hjälpa de att klä julgranen.
 
 
Jag jobbar den här helgen också. Ikväll är J på julfest med sitt jobb. Cornelia sover hos sin mormor och morfar. Själv är jag hemma och har lite fredagsmys innan det är dags att hoppa in i ytterkläderna för att göra lite nytta på jobbet.
 

Kommentarer
Postat av: Mammatea

Javisst är det tråkigt att man inte går ta bilder. Samtidigt förstår man varför.

2013-12-13 @ 20:20:37
URL: http://mammatea.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback