Sjukstuga och trots

I tisdags hängde jag & Cornelia på låset i stan. Hon ville så gärna ha ett paraply så det var vi tvungen att fixa. Hon var då lite hostig och jag hade lite ont i halsen, men mer än så var det inte DÅ...
 
På Åhléns "fyndade" vi en Pippi väska till Cornelia på rean, den ska hon ha med sig på sin semester... På KappAhl hittade vi ett paraply, så det gick fort att göra stan den här gången.
 
Den här dagen sov Cornelia middag i 2,5 timme, vilket inte sker ofta (vissa dagar så sover hon inget alls...) men då hon vaknade förstod jag varför.... Ena ögat var igen kletat och hon hade feber. Sen dess har febern legat på strax över 39 grader, så fort alvedonen börjar gå ur kroppen så stiger den.
Äta vill hon inte göra, dricka får vi tvinga i henne. Tack för att det finns glass ;-)
Igår morse då jag vaknade så var även jag superförkyld med feber och där är vi fortfarande. Så vi är två sjuklingar här hemma.
Vi orkar inte göra så mycket mer än att ligga i varsin del av soffan och se på film.
 
Idag fyller världens bästa systerson 5 år, men tyvärr får vi bli hemma. Vi får gratta han en annan dag då vi är friska. Känns bara onödigt att åka dit och smitta ner dem.
 
Nu ska vi kurera oss ordentligen för på lördag kommer svärfar, pappa och en kompis hit för att hjälpa till med målningen av vårat hus. Tanken är då att Cornelia ska vara hos min mamma, bara vi är friska så. Annars får vi nog vara där båda två istället för att vara i vägen här hemma. Man får inte så mycket gjort med Cornelia i närheten då hon ska göra allt som man inte får göra...  denna roliga trots...
 
Hon är verkligen i trotsåldern nu, det testas och testas ett ex antal gånger per dag. Våra tålamod får verkligen testas. Det kan vara nåt så enkelt som att hon vägrar sätta sig i bilen då vi ska åka iväg. Eller då vi är på affären och handlar så kan hon springa iväg och fylla vagnen med saker som hon vill ha. Hon kan tömma ut leksakerna i badtunnan bara för att testa, eller då hon säger att vi är dumma eller att vi håller på med dumheter... Hon själv gör ju aldrig fel... Det kommer många "roliga" ord från hennes mun nu.
Denna underbara trotsåldern, när ska den ta slut?!
 

Kommentarer
Postat av: Mammatea

Krya på er!

2013-06-27 @ 12:25:57
URL: http://mammatea.se
Postat av: [email protected]

Ja du Sara ska jag vara helt ärlig?? det kommer nya mest hela tiden.. så du vet vad du har att vänta.=)

2013-06-28 @ 21:38:32

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback