Sömnen

Cornelia har varit mörkrädd i stort sett från ett par månaders ålder. Hennes sänglampa och fönsterlampa ska alltid lysa. 
Igår fick jag för nig att vi skulle testa att släcka ner mer i hennes rum för att se om det hjälpte med sömnen. 
Så då hon inte såg passade jag på att dra ut sladden från hennes sänglampa. Det medförde att hon blev lite ledsen att hennes fina lampa var trasig ;-) När hon sedan somnade släckte jag ner adventsljusstaken så det enda ljuset var från hennes lilla julgran. 
Hon vaknade efter ett par timmar och var lite ledsen men det gick snabbt över. 
Sen vaknade hon igen vid 3 tiden men efter lite välling så fick jag henne att somna om och hon vaknade sen 04:45 så det blev lite mer sömn. 

Ikväll ska vi försöka hålla henne uppe längre än igår (18:15) och hoppas att det medför att hon sover ännu längre på morgonen. Känns som att det bara blir en lång ond cirkel. 

Igår fick Cornelia vara på förskolan i ett par timmar och då passade jag på att fixa lite med datorn. Julkort skulle beställas och dagisbilderna skulle väljas. 


Det här är en av bilderna som gick att välja, tog dock inte den då fläskläppen syndens så tydligt. Dagen innan fotograferingen så fyllde J år och Cornelias kusiner var på kalas. Hon skulle då visa sitt rum och hoppade i sängen vilket hon inte skulle ha gjort... Då stötte hon nämligen munnen i sängkanten och fläskläppen kom som ett brev på posten... 
Trackback