Snö

Här uppe i norr har den första snön kommit och det är så där härligt lite frostigt vitt på backen. Det första Cornelia gjorde var att springa ut och ställa sig på bron med öppen mun för att försöka fånga några snöflingor i munnen. Vilken lycka för en snart 3åring.
Sen kom hennes fråga: -Fyller jag år nu. Vi har nämligen sagt att hon fyller år då det blir vinter... Inte så lätt att veta vilket datum som är det rätta ;-)
 
I onsdags fyllde J år och huset var fullt med folk. Då Cornelias kusiner kom blev hon helt till sig och sa att hon älskade dem ♥
Cornelia och kusinerna sprang upp till hennes rum och efter ett tag hör vi hur nån börjar gråta. Då är det Cornelia som har slagit läppen i sängen så då vi kommer upp är hon helt blodig i munnen :-(
Så lagomt till dagisfotograferingen igår så fick hon en rejäl fläskläpp....
 
Det kommer många olika funderingar nu från våran lilla surrmaja ;-) Igår när jag hämtade från förskolan så var det en annan som hämtade sina barn som hade med sig sina tvillingar som låg i vagnen.
Då vi kom in i bilen så säger hon:
-Jag vill ha en lillebror.
Frågade då vad hon ville göra med lillebror.
-Leka med bebisen.
Förklarade då att bebisar inte leker utan man måste vara försiktig så att man inte gör illa de. Efter att hon hade funderat ett tag så kom svaret:
-Jag vill inte ha en bebis, jag har redan Lillan (hennes docka).
 
Mitt lilla lampprojekt är förresten klart nu....
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mammatea

Lampan blev väldigt fin!

2013-10-18 @ 19:07:20
URL: http://mammatea.se
Postat av: Hanna

Blev ju supersnajsigt :)

Det är så roligt med alla funderingar, man får ju skratta dagligen med en treåring i huset! Jösses, tänk av vi snart har varsin treåring, galet!

Sv: Klart Nea ska ha en häst! Och en kanin! Jag kan nog föreslå fler djur för henne nästa gång vi ses ;)

2013-10-20 @ 20:05:35
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Marre

Ja dom är roliga barn. Lucas tycker också om bebisar hehe. Lite kul när man frågar om han vill ha en bebis/ett syskon. Han brukar säga JA=) Hoppas det blir ett nu då!

Fin lampan blev! Du är så duktig! Önskar jag också hade tålamodet, älskar att pyssla men hinner inte.

Föresten har jag sett att du har IG instagram=)) Tänkte adda dig men då kanske du inte vet att det är jag=S
Mitt namn på insta är : MARROSHNANI

KRAM KRAM!!!

2013-10-24 @ 13:23:12
URL: http://tilldendagen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback