Våran vecka

Den här veckan har vi haft full rulle i stort sett alla dagar. Det känns i kroppen att sömnen ligger på minuskontot. 

I tisdag var jag med Cornelia till sjukhuset för en årskontroll av hörseln. Där fick hon göra ett vanligt hörprov som de gör på 4åringarna. På det fick hon godkänt! Hörseln är helt okej ;) 

I onsdags började vi dagen med att möta upp Hanna, Astrid och Elsa på Leos lekland. Där gjorde vi en massa skoj och tiden bara rann iväg. 





Efter det stressade jag & C iväg till sjukhuset för ett läkarbesök på sjukhuset. Öronen kollades och läkaren plockade ut röret som var i höger öra då det låg fel. Det satt dock fast i lite torkat blod så det gjorde lite ont för Cornelia att ta ut det. 
Sen berättade jag för läkaren om alla sjukdomar C drabbas av och hur ofta hon är sjuk. Bad även läkaren kolla i hennes mun då jag upplever halsmandlarna som stora. När läkaren såg de så svor hon, hon tyckte att de var j-vligt stora. Så nu väntar vi på en tredje operation. Halsmandlarna ska hyvlas ner, polyperna ska tas bort igen och öronen ska undersökas under narkosen för att se om det behövs nya rör eller om de ska göra hål i trumhinnan eller helt enkelt bara låta allt vara. 
Jag undrar hur mycket hon måste gå igenom tre år gammal och ska snart genomgå sin tredje operation :( 

Igår åkte iaf J till fjällen och jag & Cornelia ska ha en tjejhelg. Idag kom febern som ett brev på posten.... 39,5 grader, hostar och snorar. Drygt tre veckor hann hon vara frisk. När ska det vända?! 

Kommentarer
Postat av: Mammatea

Jobbigt med alla sjukdomar och operationer! Kram

Svar: Jag hoppas att det ska bli bättre efter operationen.
Sara Johansson

2014-04-12 @ 07:10:05
URL: http://mammatea.se
Postat av: smålandsJenny

Kan lugna dig med att jag hade gjort så många operationer för typ samma saker när jag va i hennes ålder. Men jag är nu en fullt frisk 30+ are. Okej, lite sämre hörsel på ena örat, men inget som påverkar mitt liv överhuvudtaget.

Svar: Vad skönt att höra. Känns nog värst för oss föräldrar. Cornelia gillar än så länge läkarbesök osv.
Sara Johansson

2014-04-12 @ 08:24:15

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback