Sjukstuga

Här hemma har sjukdomarna avlöst sig efter förra inlägget. 
Cornelia åt färdigt sin penicillinkur och blev frisk och fick äntligen gå tillbaka till förskolan.  Där hann nog bara vara strax över en vecka....
När jag hämtade hem henne förra måndagen så märktes det på en gång att hon inte var frisk... 
Hon stod själv på dagisgården med glansiga ögon och sa att hon frös (ute var det plusgrader) Tyvärr var det bara vikarier som jobbade så ingen märkte att hon var sjuk... 
När vi kom hem så kollade jag febern på henne och mycket riktigt var hon sjuk. 
Nu hade vi tur att jag var ledig så vi behövde inte vabba. 


I slutet av förra veckan åkte jag på samma sjukdom som C. Fick feber och hosta. Det var lite jobbigt att ligga och vara sjuk samtidigt som Cornelia var hemma. En dag hade jag legat i sängen och vilat och reste mig upp för fort så jag svimmade på sovrumsgolvet och fick en stol över mig.
Då var det bara jag & Cornelia hemma. Cornelia var då riktigt duktig och sprang över till grannen och hämtade hem J som fick hjälpa mig upp. Hade nog tagit mig upp själv men var rädd för att svimma igen. En bula i huvudet och en ömmande höft blev det... 

Nu känner jag mig äntligen på bättringsvägen. Har fått sjukskriva mig 3 nätter och under de här dagarna känns det som att jag mest har sovit. Men det var nog vad kroppen behövde. 

Ni har säkert inte missat att läsa om all snö som har kommit här uppe. Ihelgen har det kommit galet mycket. 
Vi har snö rekord här nu. Det finns bara ett ställe i Sverige som har mer snö än Luleå nu. 




På den nedersta bilden så ser ni Cormelias studsmatta eller rättare sagt det lilla som syns av den ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback