Blodprover

Imorse var det bara att kliva upp tidigt då vi hade tid för blodproven klockan 08:20, det kanske inte är så jätte tidigt men för mig som inte är van att kliva upp på morgonen kändes det som att det var mitt i natten ;-)

När vi kom till sköterskan som skulle ta proverna sa hon att hon aldrig hade varit med om att ta så här många prov av nån, då frågade jag lite försiktigt hur många rör hon skulle ta på mig... fick svaret 15 stycken... sagt och gjort det var bara för henne att sticka mig och börja ta alla proverna. Känner mig nöjd med att läkaren har ordinerat alla de proverna, vet inte om det är standarden vid missfalls utredning att ta så många men jag är i alla fall glad att hon tar det här seriöst.
Gubben hade "tur" och behövde bara ta 2 blodprover.
Nu är det bara att vänta och se vad alla proverna visar. Känns skönt att allt är gjort nu i alla fall!

Efter blodproven var det raka vägen till affärn och handla inför morgondagens lilla "resa". Har kollat vädret och det verkar bli fint väder. Hoppas att det stämmer, skulle inte vara så kul att sova i tält i regn....

Sen när vi kom hem har jag stekt plättar på nästan 2 liter mjölk, kan säga att det tog ett bra tag. Så nu är lunchen klar till på fredag. Ska göra en kycklingsallad innan vi åker iväg imorgon som vi ska ha till middag imorgon.

Nu ska jag snart sätta igång och packa det som ska med :-)

Kommentarer
Postat av: Carro

Oj jösses, du måste ju vara helt tömd på blod nu. Ni får spana upp mot himlen imorgon natt om det är klart väder. Det ska tydligen bli massa stjärnfall!

2009-08-12 @ 14:44:59
Postat av: Cornelia

Vad skönt att proverna e tagna! Hoppas nu ni får nåt svar på varför det blir så hr och såklart att det finns nån åtgärd man kan göra!



Ha en bra semester!

2009-08-12 @ 15:36:55
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jösses va många rör du fick lämna. Och sen direkt til affären;o) Hoppas du inte kände dig yr.



Ha så mysigt på er lilla tältsemester nu.



Kram!

2009-08-12 @ 17:34:53
URL: http://www.barnlangtan.se/
Postat av: Greta

jisses det var många prover.

2009-08-12 @ 22:07:29
URL: http://morgonstund.bloggsida.se
Postat av: rockygirl

ojoj, det va inte lite prover det! Men skönt att dom går till botten med det! Det är din/er tur nu att få ett litet knyte! Hoppas ni får en härlig tält semester och bättre väder än vad vi har här hemma..här bara öser det ner! kram

2009-08-13 @ 07:26:35
URL: http://www.rockygirl-rockygirl.blogspot.com
Postat av: Sara

Ja, det är jätteskönt att det är avklarat.



Lät sådär med så många rör på blod, men vad gör man inte för att få svar. Jag håller tummarna för att allting löser sig och att ni får svar på det hela!



Ha så mysigt under tältningen! :)

Kram kram

2009-08-13 @ 07:58:42
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback