Fisketur

Vi bor ungefär 300 meter från älven och då var det självklart för oss att ha en båt här nedanför.

Så nu har vi precis kommit hem efter en liten fisketur, min första för i år.

Vet egentligen inte om jag kan skriva fiskeTUR, eller det kan ju tolkas på två olika sätt... TUR som att vi hade lyckan med oss och fick bra med fisk eller att vi har varit ute på en liten TUR med båten...

Hur som helst så fick jag en fin abborre, förresten så var det de enda nappet som jag fick.... gubben fick några fiskar men min abborre var den största ;-)
Så när det gick så där dåligt så släppte vi tillbaka fiskarna i vattnet till så att måsarna fick lite mat.

Det var extremt mycket sjögräs i vattnet idag, kanske har varit det ett tag... men det var nästan sjögräs överallt vi körde så det var lite jobbigt för det fastnar ju så mycket i motorn.

Här kommer några bilder som jag fotade på fisketuren ;-)


              


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback