Nästan färdigmålat

Här med kan jag meddela att jag har målat tvättstugetaket och taklisterna färdigt. Även listerna runt fönstret är helt klara, nu återstår bara två varv på listerna runt dörren så är allt färdigt.

Tvättstugan känns redan ljus och fin, känner mig så nöjd. Även gubben blev nöjd över resultatet när han såg vad jag hade gjort... han blev riktigt överraskad.

Nu har han sagt att vi ska försöka sätta upp skåpen, men det får bli imorgon för nu orkar jag inte göra nåt mer.

Det ska även byggas en liten "steg" liknande hylla som jag har sett... jag kommer självklart att visa bilder då allt är klart. Men ni kan nog räkna med ett det blir först om några dagar som allt är klart. Jag jobbar nämligen hela helgen och då orkar jag inte göra så mycket mer än det.

Idag har förresten min ivf läkare ringt. Jag hade inget speciellt att säga till han, det sa han var första gången en patient sa när han ringde upp... Vi pratade på lite om missfallsutredningen som är gjord nu och jag sa även att jag ville avvakta att göra nåt frysförsök förrän vi vet hur allt ser ut, det tyckte han lät som en bra idé.
Sen frågade jag han lite om ett astma preparat som innehållet kortison.
Jag har läst att de har gjort en engelsk studie om kvinnor som har fått flera missfall som sedan har fått det här preparatet som då har fått barn. Av 40 kvinnor så lyckades 30 stycken. Jag tycker att det var ett bra resultat. Min läkare hade också hört talas om det här och tyckte att det var värt att prova. Så det känns bra att han är på "våran" sida!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack söta du för kommentaren hos mig.



Skönt att höra att din läkare är med på noterna att testa astmapreparatet. Spännande att en studie visat på gott resultat!



Kram!!

2009-08-26 @ 21:58:54
URL: http://www.barnlangtan.se/
Postat av: Föräldrabloggar

Hej!

Idag rekoomenderar vi våra läsare att besöka just din blogg!



Toni

Föräldrabloggar

2009-08-27 @ 09:22:03
URL: http://foraldrabloggar.bloggme.se
Postat av: rockygirl

det måste vara skönt att ha en läkare som samarbetar med en och inte emot en, känns oftast som om dom gör det! Hoppas det funkar med sprayen/inhalatorn!

2009-08-27 @ 15:30:23
URL: http://www.rockygirl-rockygirl.blogspot.com
Postat av: Greta

Det där lät intressant, med astmasprejen.

2009-09-01 @ 23:29:41
URL: http://morgonstund.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback