Kräftfiske

Nu har vi kommit hem från våran lilla minisemester. Har haft det jätte trevligt.

På torsdag när vi kom fram så började vi med att sjösätta båten och sätta upp party tälten, för man måste ju ha ett party tält när det är dags för kräftor och sånt ;-)



Sedan började vi att förbereda kräftburarna med bete. Sedan kom dem andra två personerna som skulle vara med. Så då körde vi en liten tävling, vem som snabbast satt upp tälten, alltså sovtälten. Det var tjejerna mot killarna och vi vann överlägset, det kan mycket väl ha att göra med att vårat tält var lättare att sätta upp, men det behöver vi inte säga ;-)

Sedan var det dags att åka ut med kräftburarna. Sen var det bara att vänta i två timmar tills det vi fick kolla dem. 



Det här har varit det sämsta året med kräftor som vi har varit med om. Vi har inte fått bra med dem och många har varit så små så vi har fått släppa tillbaka dem. Sammanlagt på 2 fiskedagar har vi fått mellan 150-200 kräftor, de andra gångerna vi har fiskat så har vi fått kring 600 stycken.

Men hur som helst så hade vi ändå en liten kräftskiva med nykokta kräftor, hur gott som helst, köpta kräftor kan slänga sig i väggen ;-)



Det här var ju min första gång att sova i tält och det gick också jätte bra. Första natten frös jag lite grann för då hade jag klätt på mig för lite i sovsäcken, men inatt så hade jag tänkt till och klätt på mig bättre och då sov jag så mycket bättre!

Nu ska jag ta och gå och vila, känner mig rätt så trött för det har inte blivit så där jätte mycket sömn de här två dagarna ;-)

Förresten, tack så jätte mycket för gratulationerna på våran bröllopsdag!

Kommentarer
Postat av: Greta

Höredu det där såg smaskigt ut med egenfångade kräftor, var hittar man sådana vatten där man kan fiska kräftor. Lät spännande och gott framförallt.



Jadu detdär med ridning beror på, skall man rida långt vill man ha bekväma byxor helst byxor med så slät skarv/sömm i gren och innerben för att undvika skavsår.

Om inte utseende har någon betydelse så funkar mjukisbrallor, men då beror det på sadeln, för smala stiglädren kan kläma huden på låret om man rörs mycket. Så det jag rider i är ett par arbetsbyxor för de har tjockare tyg, eller så går det lika bra med ett par strechjeans de är ochså lite tjockare.



Sen är det valfritt på över kroppen.



Hoppas det går bra.

2009-08-15 @ 19:47:25
URL: http://morgonstund.bloggsida.se
Postat av: Sofie

det ser smarrigt ut med kräftor. 150-200 st låter mycket, men då är jag iof bara van att köpa 30 st i en kartong =)

Hoppas ni hade det skönt på eran tripp! Ligga och kura i en sovsäck när det är mörkt ute, det är grejer det! =)

2009-08-16 @ 10:30:16
URL: http://eninreresagenomivf.blogspot.com
Postat av: rockygirl

låter som om ni har haft det skönt ute i naturen!

2009-08-16 @ 20:53:05
URL: http://www.rockygirl-rockygirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback