Veterinärbesök

Idag är det exakt en vecka kvar tills jag har tid hos min gynläkare. Då ska vi äntligen få ta alla prover för våran missfallsutredning.
Ska bli spännande med samtidigt är jag ju nervös inför resultatet för tänk om de hittar nåt "fel" eller att de inte hittar nåt... vet egentligen inte vad jag vill... Men jag tror att det bästa vore att de hittade nåt som var galet så att vi kan få hjälp att ordna upp det...

Jag har hört att det mest vanliga är att de inte hittar nåt fel när de gör missfallsutredningen :-(
En massa prover ska då i alla fall tas, jag får hoppas att personen som ska ta proverna är bra på att sticka, då det inte är så lätt att ta blodprov på mig. På gubben däremot så kommer de inte att ha några problem!

Nästa vecka kommer jag även att få veta hur min cysta ser ut, tänk om jag har sån tur att den har försvunnit av sig själv?!

Nu till nåt helt annat, idag har vi varit med våran lilla vovve till veterinären, stackars liten... Hon gillar inte alls att gå dit, tror att dem känner på sig redan innan att nåt ska hända.
Hon har i alla fall en massa tandsten och några lösa tänder som veterinären tog bort. Hon fick först lugnande och sen lite sömnmedel, innan vi gick därefrån så fick hon även en bedövningsspruta, lillan ska ju inte behöva ha ont. Hela kalaset gick på 750 kr, trodde att det skulle bli dyrare.  Var sen till djuraffärn och köpte ett nytt hundfoder till henne som är till hundar som har problem med tänderna. Fodret har visst nåt i sig så att det är som att borsta tänderna.... det ska bli intressant att se om det fungerar.
Hon sover fortfarande, tror att hon kommer att vara trött i stort sett hela dagen. En liten bild på min sovande vovve kommer i alla fall här.


Kommentarer
Postat av: Carro

Lilla vovven! Skönt att få rena fina tänder i alla fall. Jag har ännu inte bokat tid åt Gizmo. Det är så besvärligt när han är känslig mot alla "stressiga" händelser. Jag vill inte utsätta han för veterinärbesök men förr eller senare måste han ta bort tandsten. Fick läkartid idag men det gav väl inte så mycket. Dom ser inte problemet. Det låter ju inte direkt jobbigt, "rubbat bakterieflora". Men jag har ju verkligen fått stora bekymmer av detta. Så nu måste jag lämna tre prov för att "bevisa" hur det ligger till och sen skulle jag få göra en såndär tarmundersökning.

2009-08-03 @ 15:53:28
Postat av: Greta

Tack för dina ord, ibland går min hjärna bara på högvarv och jag har länge tänkt skriva något om det som varit, men har aldrig fått till det riktigt. Men så denna dag blev det bara detta inlägg, och det var inte ens jobbigt att skriva. Det känndes skönt.



Hoppas eran lillvovsing vaknar till snart hon ser så söt ut.

2009-08-03 @ 16:33:27
URL: http://morgonstund.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback