Hus sysslor

Vilken konstig vinter det här är, ena dagen snöar det för fullt här och är -7 grader. När vi senare den dagen åkte in till stan så regnade det och var +2 grader, det är bara 2 mil från oss till stan...

Idag är det töväder ute, det känns som att det vore vår, slaskigt och jobbigt. Känns inte alls roligt att vara ute.

Har gjort ett litet ryck här hemma idag, med lite städning som jag har skjutit på några dagar. Tycker att det är så skönt att göra sånt när gubben är på jobbet för vi har inte samma sätt att struktuera upp saker på. Han tycker så klart att hans sätt är det bästa, medans jag tycker att det bli mest rörigt, samma tycker han om mitt sätt. Men man kan inte alltid vara överens.
I vårat hushåll så tar jag hand om städning och tvättning, medans min man får ta hand om all matlagning. För jag gillar verkligen inte att laga mat, ibland kan jag få nåt ryck men det är inte ofta...


Kommentarer
Postat av: Carro

Jag brukar också försöka städa när jag är ensam hemma för vi har inte samma syn på vad 'städning' innebär. Bättre göra det själv så jag blir nöjd ;)

Blev jättenöjd med håret! Höll på somna hos frisören, är så rogivande att bli ompysslad sådär.

2009-12-09 @ 19:01:43
Postat av: Greta

Det är likadant här, jag städar och tvättar. När maken är hemma står han för det mesta för matlagningen. Det är så skönt.

2009-12-10 @ 21:00:54
URL: http://morgonstund.bloggsida .se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback