Julstök

Nu när jag skriver det här inlägget så är det risk att jag bli bombaderad sen med olika kommentarer men den risken får jag väl ta...

Läser i olika tidiningar och ser på tv att det är snöstorm i södra Sverige och att det har hänt så mycket olyckor. Så här är det varje år.

Här uppe är vi van vid både snöstorm, halka och kallt väder. Men inte blir det stora varningar så fort vi får oväder och inte händer det en massa bilolyckor.

Så nu är ju frågan om vi som bor här uppe är bättre bilförare eller om vi helt enkelt är bättre på att anpassa farten efter väglagret?

Vi kör odubbade vinterdäck och det tycker jag går riktigt bra, när det är som halast får man bara ta det lugnare.

Jaja nu ska jag inte skriva mer om det här, men jag vill gärna höra era åsikter.

Idag vaknade jag av kylan, ute är det nu -19 grader så jag håller mig inne.
Här städat här hemma idag. Känns som att det är en sån dag då man vill pyssla på hemma.

Funderade på om jag skulle göra pepparkakor idag, men som det känns just nu så väntar jag med det till imorgon.

Gubben gjorde i alla fall ett pepparkakshus igår, tycker att det blev riktigt fint.




Kommentarer
Postat av: Jenny

Wow, 19 minusgrader. Här är det runt nollan och jag fryser som fasen. Tror ärligt talat att vi är mer förvirrade här nere. Det är ju samma visa varje år. SNÖKAOS! Hoppsan, det är december, gud va konstigt att det snöar då!? (hihi). Aldrig förberedda på detta återkommande...



Hihi, va kul att du tänkte använda Lypsyl som deo, låter som något jag skulle kunna göra.



Kram!

2009-12-16 @ 14:08:07
URL: http://www.barnlangtan.se/
Postat av: Fru barnlös

Vilket fint pepparkakshus!

2009-12-16 @ 17:58:10
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Greta

Kan nog vara så att det inte förväntas snö i de södra delarna lika mycket som här uppe. Så gulligt pepparkakshus.

2009-12-17 @ 06:51:29
URL: http://morgonstund.bloggsida .se
Postat av: C

Blev det några pepparkakor?

2009-12-17 @ 13:42:06
URL: http://densomvantar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback