Vikt tävlingen är avgjord!

Idag var det äntligen dags att få veta hur det har gått med min och syrrans lilla tävling. Den 16:e oktober så vägde och mätte vi oss för att sedan sätta upp ett datum då vi skulle kolla vem av oss som hade gått ner mest i vikt och minskat midje- och höftmåttet mest.

Vi har vägt och mätt oss en gång tidigare för att kunna se hur det går för oss.

Hur som helst så var det idag det skulle göras. Syrran, hennes sambo och deras underbara pojke kom hit på förmiddagen och fram åkte våg och måttband.

Sedan kom det roliga, jag hade gått ner 3,4 kg och minskat mitt midjemått med 4,5 cm. Höftmåttet var ungefär desamma för både mig och syrran som innan tävlingen. Och vinnaren av tävlingen blev jag! Så nu ska jag få välja ut mig en ny tröja som syrran ska köpa. Känner mig så glad och motiverad att fortsätta att gå ner mer i vikt.

Min önskan är att gå ner ytterligare ungefär 10 kg, men jag är inte säker på att det kommer att gå, men ju mer dessto bättre!
Jag har nu ett bmi på 24,6 och skulle jag gå ner 10 kg till så skulle mitt bmi bli 21,4.

Ungefärliga gränser för vuxna:

Underviktig Idealvikt Övervikt Fetma Disclaimer:
Som alltid då man räknar ut personliga värden utifrån
matematiska formler ska man ta det hela med en nypa salt.
Se alla svar som indikation och inte som någon absolut sanning.
Glöm inte bort det sunda förnuftet!
< 19 19-25 26-30 > 30

Här kan du gå ut för att räkna ut vad ditt bmi är: http://www.markazits.com/diet/bmi.php

I måndags började jag äta enligt LCHF principen och jag tror att det är därför jag har minskat i vikt. Tycker att det fungerar riktigt bra, så jag kommer att fortsätta att äta enligt den principen ett tag till. Det får ju äta hur mycket som helst nu och jag behöver aldrig vara hungrig. Jag tror inte att det i långa loppet är bra att äta så mycket fett, men under en kort period i livet så kan man äta det.

Kommentarer
Postat av: Syster

bra jobbat syster!!! jag köper dig gärna en tröja, bara jag får vara med och välja då jag anser mih ha bättre smak ;)



Du kan fixa absolut 10kg till! go go go :)

2009-12-06 @ 21:23:24
Postat av: Lila

Go girl! Duktigt jobbat!!



Klart du kan gå ner 10 kg till, du verkar ha motivation till max så det är bara att passa på.



Vi får peppa varandra, jag har typ 21 kg kvar nu. Som tur var tog motivationen över igår, så jag fick ingen frossa (förutom 3 msk risgrynsgröt:)).



Har också kört LCHF dieten i typ 1-2 veckor, blev lite seg och hade svårt med så mycket fett.....fick kräkningar vid varje måltid så jag slutade...det ska ju vara roligt att äta:)



När min vikt börjar avta, och det är svårt att gå ner i vikt så ska jag ev. skriva in mig på viktväktarnas (har nytt system som verkar kanon). Är också väldigt intresserad av GI, tror det är en hållbar kost som är hälsosam....men suger fortfarande på den karamellen.



Kramis Lila

2009-12-07 @ 07:12:59
URL: http://drommenometttillbarn.blogspot.com
Postat av: C

Hittade du någon tröja på H&M? :)

2009-12-07 @ 12:19:05
Postat av: C

Vi var ju så högfärdiga att vi nästan inte ens reagerade när J tutade :) Jag hittade inget :( Letade något jag kan ha på mig på Ms jobbs julfest på lördag.

2009-12-07 @ 14:11:02
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Så duktiga ni har varit! Grattis! Jag o min skulle oxå behöva bli av med några extra kilon. Mannen har börjat träna men jag känner att jag inte har råd med det nu när jag inte jobbar. Men vi äter tyvärr lika gott fortfarande, det tar emot o lägga om kosten.

2009-12-07 @ 22:22:32
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback