Fler saker sagda av barn

Här kommer några roliga saker som barn har sagt.

ÄR DET BÄTTRE ATT VARA SINGEL ELLER VARA GIFT?

Det borde du fråga de som läser Vecko Revyn.

Lotta, 10 år


Det är bättre för tjejer att vara singel än vad det är för killar.
Killar behöver någon som plockar upp efter dem

Anna, 9 år


Jag får huvudvärk då jag tänker på sånt. Jag är bara ett barn.
Jag behöver inte sånt krångel.

Adam, 7 år


HUR BESTÄMMER MAN SIG FÖR VEM MAN SKA GIFTA SIG MED?

Du måste hitta någon som tycker om samma saker.
Om du till exempel tycker om sport, ska hon tycka om att du tycker om sport, och ge dig chips under tiden.

Emil, 10 år

 

Ingen bestämmer sig förrän de växt upp. Gud har bestämt det långt innan, och tids nog inser du vem du får dras med i resten av livet.

Helena, 10 år


NÄR ÄR DEN RÄTTA ÅLDERN ATT GIFTA SIG?

Ingen ålder är bra att gifta sig vid. Du måste vara en idiot för att gifta dig.

Fredrik, 6 år

När du är 84, för när du är så gammal jobbar du inte mer och man kan ligga i sovrummet och älska varandra hela dagen.

Carola, 8 år

När jag är färdig med förskolan ska jag hitta en fru.

Martin, 5 år


HUR KAN EN FRÄMLING SE OM TVÅ PERSONER ÄR GIFTA MED VARANDRA?

Gifta ser ofta lyckliga ut när de pratar med andra människor.

Elin, 8 år

Du måste kanske gissa, men en bra ledtråd är om de skriker åt samma barn.

Sebastian, 8 år


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback