Vilken dag...

Inatt har jag arbetat sista natten innan några dagars välförtjänad ledighet...

Söndagen började dock inte så bra.

När jag kom hem så hade gubben fortfarande ont i magen, han tyckte inte att det gjorde lika ont som igår... Men när han försöker kliva upp från sängen så ojade han sig som bara den. Efter lite övertalning lyckades jag i alla fall få han att åka till jouren. Väl där fick han träffa en läkare på en gång och blev sedan skickad vidare till akuten.

På akuten så blev det en ny läkare, som hade två teorier om vad det kunde vara, antingen blindtarmen eller inflamation i tarmfickorna.
Efter röntgen så fick han diagnosen inflamation i tarmfickorna, han hade samma för 4 månader sedan.
Så efter det blev han inlagd på sjukhuset. Där ligger han nu med dropp, antibiotika och morfin sprutor direkt i magen... Det är bara att hoppas att han blir frisk snart och slipper drabbas av det här nån fler gång, men oftast är det så att om man väl har drabbats en gång så kommer han mest troligt att få det igen...

Idag har jag även hunnit vara en snabbis på kalas, min syrras sambo fyller 25 år idag! Grattis på födelsedagen igen, tack för tårtan, den var jätte god :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback