Ledig!

Nu är jag äntligen ledig, känns så himla skönt. Slarvade lite med sömnen idag för jag visste ju att efter den här natten så är jag ledig ända tills på måndag så jag vill snabbt ställa tillbaka dygnet.

Så ikväll hoppas jag på att det blir en tidig kväll så att ag kan kliva upp i tid imorgon.

Kom nyss på att jag har glömt at ringa till min läkare om att jag behöver ett nytt recept på Levaxin, imorgon MÅSTE jag verkligen göra det om jag inte ska riskera att bli helt utan.

Som jag skrivit om flera gånger tidigare så brukar jag vara på www.familjeliv.se och "prata" med andra i samma situation som vi är i. Idag hade en jätte klok tjej skrivit att hon har "läxat" upp folk som har frågat om de inte ska skaffa barn snart. Det hon sa till personen som frågade var:
"om ett par i 30+ åldern inte har barn ännu finns det oftast tre anledningar : 1 Vi vill inte ha barn .2 Vi kan inte få .. 3. Vi väntar .Inga av de anledningarna angår dig .Jag sa att man frågar inte folk hursomhelst om de inte ska skaffa barn snart ."

Tycker att det var så enkelt sagt, kommer nog att använda mig av de där 3 alternativen nästa gång frågan kommer på tal.


Idag fyller min svärmor 50 år! Ett jätte stort grattis till dig! Men idag är det inget kalas utan det sparar vi tills på lördag och det blir det kalas för hela slanten! Ska bli riktigt trevligt. Då hon inte vill ha några presenter när hon fyller år utan bara underhållning så vet man aldrig vad som kan hända, eller hur Eva?!
Hoppas att du är beredd....

Kommentarer
Postat av: Jenny

Mycket klokt sagt av tjejen på FL. Jag blev också galen av den där frågan för ett år sen.



Ha en fin helg och roligt kalas imorgon.



Kram!

2009-11-27 @ 12:03:13
URL: http://www.barnlangtan.se/
Postat av: Carro

Ja äntligen känns det som en läkare som vet vad hon pratar om. Nu är det bara hoppas på att hon är en av dom som håller på tsh högst 2,0 också. Förmodligen inte ;) men sålänge proverna tas och jag får ett värde så kan jag justera dosen själv.

2009-11-27 @ 12:35:12
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Starkt o säga ifrån sådär! Jag brukar säga att det e inte alla förunnat att kunna få barn, då brukar folk bli tysta.



Idag ringde en kvinna från IRIS föreningen upp mig efter at jag hade mejlat dem om att jag ville bli lite mer aktiv i föreningen :-) Får se vad det kan bli för arbete. Det finns mycket man vill göra men tyvärr inte så mycket tid och pengar som man skulle vilja.

2009-11-30 @ 23:04:54
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback