Halloween

Jag har nyss kommit hem från mina föräldrar. Det har varit fullt ös där igår, huset fullt med folk från morgon till sent på natten. Även idag har det varit kalasfrämmande där. En riktigt trevlig födelsedag alltså för min pappa!

Idag är det Halloween och då klär väl barnen ut sig och ringer på dörren och frågar -Bus eller godis. Jag har prövat att säga bus några gånger, men det brukar inte bli nåt bus i alla fall. Så det är nog lika bra att ge godis på en gång :-)
Det här med bus eller godis har inte varit i Sverige så länge, även denna tradition kommer så klart från USA, men jag gilar det!
Hösten är så mörk och tråkig så vi behöver lite höjdpunkter att se fram emot, idag är det Bus eller godis!





Kommentarer
Postat av: Greta

härligt med lite trevligheter.

2009-11-01 @ 09:12:07
URL: http://morgonstund.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback