Paprikaplantan

I början av sommaren köpte jag en paprika planta på coop forum och planterade om den i en stor kruka och har haft den ute hela sommaren. Men för 3 veckor sedan ungefär när det började bli kallt ute så tog gubben in plantan. Jag undrade då såklart varför han gjorde det för man brukar väl bara ha paprikaplantan över sommaren? Men han tyckte att vi skulle ge paprikan som var kvar på planten en chans då den bara hade hunnit bli grön.

Sagt och gjort paprikaplantan hamnade här i datarummet och efter kanske en vecka så ser jag att plantan har börjat att blomma igen och nu har vi börjat att få nya paprikor... Alltså nu kommer min fråga, är det här vanligt eller är det bara våran planta som har blivit lite små tokig?
Roligt är det i alla fall, tänk om man skulle klara av att övervintra den, då borde det ju gå fortare nästa sommar att få skörd...

 


Kommentarer
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Jag tror att de e 1-åriga men jag e inte säker.

2009-10-15 @ 22:41:48
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback