Äntligen färdiga

På tre dagar har vi staplat in ungefär 1,5 gånger våran årsförbrukning av ved. Våran vedboda räckte tyvärr inte till så det blev att stapla utanför bodan.



Så här såg det ut efter vi har staplat ett varv utanför bodan.


Våra kroppar är rätt så slut nu, men det känns så skönt att allt är klart. Det här brukar ta så mycket längre tid i vanliga fall då vi kör allt med bil och släpvagn, då brukar det bli 15 svängar för att fylla upp bodan och nu har vi bara behövt köra en gång. Tack pappa för din smarta idé!!!


Vi hade ett litet problem på var vi skulle elda upp allt bås som blev av veden, då kom min smarta man på att vi kunde elda i den här gamla skorstenen som vi hade hemma och det fungerade riktigt bra.


Även idag fick vi hjälp av mina föräldrar för annars hade vi nog inte varit klara så här fort.

Nu väntar duschen och sen blir det raka vägen till sängen för mig. Natti natti!


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Oj, vilket slit! Jag kommer ihåg när vi slet med veden till vårt förra hus, men det va inte i närheten så mycket. Tror det va 3 kubik eller nåt :-)

2009-09-03 @ 22:36:58
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Greta

Härligt att det gått så fort med veden, vi får väl ta en fika någon annan gång, vore trevligt. =)

2009-09-04 @ 07:40:00
URL: http://morgonstund.bloggsida.se
Postat av: Sofie

Skönt när veden är klar! Gubben håller precis på att ta in i vedboden det som legat ute i år för torkning. Själv måste jag säga att jag formligen avskyr detta slavarbete...=)

Hur är det annars??

Kram

2009-09-04 @ 07:41:07
URL: http://eninreresagenomivf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback