Jobbar med veden

Även den här dagen spenderar jag och gubben ute på gården med att bära in ved. Jag lastar in i vedbodan och han staplar. Tycker att det fungerar riktigt bra, då jag själv är värdelös på att stapla.. har gjort det några gånger men varje gång rasar allt efter en stund så det är bara onödigt jobb när jag gör det :-)

Idag kommer mina föräldrar hit efter deras jobb och ska hjälpa oss med veden, riktigt gulligt tycker jag, de erbjöd sin hjälp utan att vi behövde fråga. Så vi bjuder på middag och de hjälper oss att bära :-)

Vi har råkat ta hem alldeles för mycket ved, allt kommer inte att rymmas i bodan.  Våran granne har varit snäll och gett oss ställningar som man kan lasta ved på, så där kommer veden som blir över när bodan är full att hamna.

Ikväll ska jag åka till syrran och sova över där, för imorgon ska jag vara barnvakt till systersonen. Så det blir en härlig moster dag imorgon!

Kommentarer
Postat av: Greta

Jobbigt med ved men desto roligare på vintern och när elräkningen kommer.



Jo det händer att man snippar in till Luleå då och då, hade tänkt efterlysa om någon på facebook ville ta en fika men jag viste ju inte hur jag skule ta mig från verkstan, så det bidde ingen fika för mig. Men det var roligt att prova dendär bilen fast lite nervös för att man skall he sönder något.



2009-09-02 @ 21:04:20
URL: http://morgonstund.bloggsida.se
Postat av: Greta

vad bra bloggen blev,har du tänkt ändra mera?

2009-09-02 @ 21:05:21
URL: http://morgonstund.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback