Gubben sjuk

Vilken natt det här har varit, blir trött bara jag tänker på den.

Natten började med att mina kollegor körde fast med bilen i en lervälling, de tog sig verken framåt eller bakåt, jag ska väl även tillägga att vi kör med fyrhjulsdrivna jeepar, men inget hjälpte. Fick åka och plocka upp dem. Sedan fick bärgaren komma och dra upp bilen.

Sen ringde J på min mobil och sa att han hade så himla ont i magen och att jag var tvungen att skjutsa honom till akuten direkt jag kom hem från jobbet Men då ordnade jag så att min lillebror skjutsade dit han mitt i natten istället. Domen efter undesökningarna var infekterade tarmfickor IGEN. Så nu ska han äta flytande kost en vecka och äta en 10 dagars antibiotika kur. Så länge han äter antibiotikan får han inte dricka alkohol då den innehåller antabus. Så J får en rolig start på utlandsresan, stackarn som inte gillar att flyga flygplan.
Men som sagt var bättre att han fick det här nu än att få det när vi är i Turkiet.

Sen hände det väl inte så mycket mer spännande saker den här natten. Jag gillar när det händer saker men nu hoppas jag på en lugn och skön natt.

Nu har jag i alla fall packat gummistövlarna så nu är jag redo för lite lera, kommer att få gå en lång skogsväg inatt då det inte går att köra bilen dit. Hoppas verkligen inte att björnarna har vaknat än...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback