Hjärtljud

Idag har jag & J varit till barnmorskan på kontroll. Jag tog upp med bm om att jag har varit så yr de senaste dagarna, hon trodde att det berodde på att livmodern ligger och trycker på stora kroppspulsådern. Livmodern tar visst ingen hänsyn till resten av mina organ, utan bara den ryms så är det lugnt ;)

Mitt blodtryck låg på 115/70 så det var lite högre än sist, men fortfarande ligger det bra till. Jag har nu gått upp 6 kg sen inskrivningen, vilket barnmorskan tycker är jätte bra.

Pyrets hjärtljud låg mellan 140-145 slag per minut. Har filmat när hon lyssnar på hjärtljuden, visste inte hur man höjde ljudet på kameran så det är inte så bra ljud. Men ni hör säkert i alla fall!




Annars så har jag inte gjort mycket idag, varit på stan en sväng och ätit lite god lunch. Det blev stekt biff med lök, som nog är min favoriträtt när jag ska äta kinamat.

Om ett tag ska jag åka iväg på vattengympa, idag tror jag att det blir med våran ledare (hoppas hoppas) Hade behövt prata med sjukgymnasten om hon har några tips på övningar eller nåt annat jag kan göra för att underlätta för mig rygg.

Kommentarer
Postat av: Anna

Åhhh vilket mysigt ljud..måste vara helt ljuvligt att få höra det :-)



Är själv inne på ruvardag 5. INGA symptom ännu så hoppet lämnar mig lite mer och mer för varje dag......

2010-08-23 @ 17:39:07
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Anna

va mysigt att höra det lilla hjärtat slå!

2010-08-23 @ 18:32:50
URL: http://annasofiagustafsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad härlig video :) skönt att du inte gått upp mer under graviditeten. Vi ska in till BM på torsdag nu, så hoppas få höra hjärtljuden för första gången då :)



Ha e n fin dag, kram

2010-08-24 @ 09:27:04
URL: http://mijaqi.blogspot.com/
Postat av: sara - mamma till wilda

Men åh. Så mysigt. Varför gjorde aldrig jag det?

2010-08-31 @ 22:30:06
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback