Sova i vagnen

Här kommer ett litet kort inlägg så här innan det är dags att gå och sova.

Den här dagen har gått tokfort, dagen började med att jag fick en liten sovmorgon då J och Cornelia gick upp och hade morgonmys själva. Vi måste verkligen ta tag i Cornelias sovrutiner och lära henne att sova i vaggan. Varje natt är det samma sak, hon ligger mellan oss i sängen och då vänder och rör hon sig så att hon ligger mage mot mage med mig. Jag flyttar då tillbaka henne till mitten men på nåt viss så tar hon sig alltid till mig, lill gumman vill väl känna mina hjärtslag ♥

Vi har även hunnit med en barnvagnspromenad idag som sen slutade med att gumman fick sova ute i vagnen själv för första gången. Kändes lite jobbigt att lämna henne ute, men med babyvakten plus att jag satt precis vid fönstret gjorde att det gick bra.

Ikväll har mormor och morfar (mina föräldrar) varit här och myst med Cornelia.

Nu ska jag gå ut med hunden en sista gång för ikväll och sen blir det sängen.


Kommentarer
Postat av: Sonia

Har samma problem med min son som fyllde 1 mån. Han vägrar att sova i egen säng på natten och vill sova bredvid föräldrarna. Nu verkar det dock räcka att ha handen nära honom när han väl har somnat in efter 10 min hjärtljud. Provade även napp med det funkar endast när är lugn..

2010-12-07 @ 09:29:02
Postat av: Blomster

Det är så kul att läsa din blogg. Jag känner igen mig i nästan varje inlägg :-) I det här känner jag igen det där med sängen. W bökade också så att hon låg mot mig oavsett hur långt ifrån jag försökte lägga henne. Nu har P flyttat ut till gästrummet (inte så länge hoppas jag) så rullar jag över på hans säng när jag har ammat. Det har blivit så bekvämt att det är svårt att prova spjälsängen igen. Måste ta tag i det snart...

2010-12-07 @ 11:11:46
Postat av: Erica B

Tycker du det är mysigt med henne i sängen? Om du gör det varför böka? Låt henne sova med dig om ni båda vill :-D tids nog sover hon egen säng! Annars kan du ha vaggan bredvid sängen så du kan ha handen nere och ta på henne om det ä rdet hon vill :-D

2010-12-07 @ 15:30:30
URL: http://flatcoated.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback